actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2009, 16:47
Igna.Dergent's Avatar
Igna.Dergent Igna.Dergent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 83
Question China executeert 2 mannen in melkpoederschandaal

China executeert 2 mannen in melkpoederschandaal

24/11 Twee mannen zijn dinsdag in China geëxecuteerd voor hun betrokkenheid bij het melkpoederschandaal. Verdunde melk was met melaminepoeder aangelengd om voedselinspecteurs om de tuin te leiden.
Volledig verslag in film-bestand. --> http://www.gva.be/nieuws/buitenland...rschandaal.aspx

Gevonden op het internet op 25/11/2009: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...rschandaal.aspx

Mijn mening:
Dit vind ik een drastische maatregel. Mensen executeren omdat ze voedsel vergiftigd hebben. Uiteraard is het een grote fout die ongedaan gemaakt kan worden, maar moeten deze twee mensen daarvoor geëxecuteerd worden? Zo ontlopen ze hun straf, ze zijn er vanaf. Ze verliezen hierbij wel hun leven, maar je kunt ze zwaarder straffen door ze levenslang op te sluiten naar mijn mening. In andere landen zitten zware criminelen (moordenaars, pedofielen, ...) in de gevangenis die zoals hier in België een kans hebben om terug vrij te komen. Hieruit kan ik toch wel concluderen dat alle landen nog niet op dezelfde hoogtlengte zitten.
De doodstraf geldt nog maar in een paar landen (nl. in de meeste Aziatische en Afrikaanse landen en de meeste staten van de Verenigde Staten). Is het wel rechtvaardig dat er de dag van vandaag nog steeds de doodstraf wordt uitgesproken?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2009, 17:04
joachim.bogaerts joachim.bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 35
Ik denk dat de doodstraf nog altijd moet uitgesproken worden. Levenslang in de gevangenis is wel een straf en zal zeker niet aangenaam zijn. Maar als je ziet dat mensen zoals Dutroux etc. In een aparte cel zitten met tv en computer. Dan vind ik dit geen straf, hij heeft een beter leven dan de mensen die in armoede leven. Bij zo een gevallen vind ik de doodstraf terecht en mogelijk. Maar in het geval van het artikel is dit een moeilijker geval want in die landen is een gevangenis echt een straf en is het leven in de gevangenis tenminste iets om bang van te hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.