actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2016, 21:26
Emily.t*els Emily.t*els is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 27
Duitse muur moet burgers tegen vluchtelingen in nieuw asielcentrum beschermen

In de Duitse stad München wordt een muur gebouwd om de burgers te beschermen tegen het "wangedrag en geluid" van het asielcentrum waar komende week 160 migranten naartoe zullen trekken. Dat berichten de Britse media 'The Sun' en 'Daily Mail'. De muur die meer dan 3,5 meter hoog moet worden, wordt vergeleken met de gevallen Berlijnse Muur.
De inwoners van de buitenwijken van Neuperlach Süd hebben zelf champagne gevoerd voor de komst van de muur. Tot hun frustratie hadden autoriteiten beslist dat 160 jonge alleenstaande migranten geplaatst zouden worden in een nieuw asielcentrum op honderd meter van de residentie waar zij wonen. De inwoners stapten naar het gerecht en kregen hun zin: er zou een muur gebouwd worden om de vluchtelingen van de inwoners te scheiden. De rechter leek overtuigd door hun argumenten. De inwoners waren bang dat met de komst van het centrum de waarde van hun huizen zou dalen en vreesden het lawaai en het wangedrag van de vluchtelingen. Ze wilden conflicten zoals elders in Duitsland vermijden.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluc...eschermen.dhtml

Mijn mening:
Ik vind het nogal kortzichtig dat de personen in kwestie zeggen van, kom ze gaan rel en lawaai maken dus, we bouwen een muur. Ze geven het nog niet eens een kans. Men praat meteen over bescherming. Wie zegt dat bescherming nodig zal zijn? Ik snap dat je bang kan zijn voor zulke soort situaties omdat het een hele andere cultuur is, maar het is niet dat er een gevangenis met beoordeelde moordenaars komt te staan he. Het is enkel een kamp met vluchtelingen. Pas op, ik kan eerlijk zeggen, dat ik dat ook helemaal niet leuk zou vinden maar, je hoeft hier niet meteen een muur voor te bouwen naar mijn mening. Dat vindt ik overdreven. Dit is eigenlijk uitbuiting. Men moet accepteren dat München hier nu eenmaal voor aangesteld is zoals vele andere plaatsen die dit ook moeten relativeren. Het is nu eenmaal zo. Ik ben verschoten dat het gerecht de inwoners hun zin gaf. Het zullen zeer goede argumenten geweest zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.