actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th September 2011, 11:10
Jolien.Helsen Jolien.Helsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 93
Vervroegd pensioen moet onmogelijk worden, zegt Reynders

Vervroegd pensioen moet onmogelijk worden, zegt Reynders
vrijdag 30 september 2011, 09u07
Bron: belga
Auteur:bvb

Het moet op termijn onmogelijk worden om vervroegd met pensioen te gaan. Dat zegt vicepremier en minister van Financiën Didier Reynders (MR) vrijdag in La Libre.
Reynders zegt dat vervroegd pensioen steeds moeilijker moet worden gemaakt, zodat werknemers pas op hun 65ste met pensioen gaan. "Dat zal niet van de ene dag op de andere gebeuren, maar jaar na jaar. En op het einde van de rit moet de doelstelling zijn om vervroegd pensioen onmogelijk te maken", aldus Reynders.
De minister zegt nog de scheiding met het FDF van Olivier Maingain te betreuren. Volgens hem heeft het FDF de formateursakkoorden geëvalueerd zonder zicht te hebben op de gehele hervorming. Reynders ziet geen problemen om verder met het FDF samen te werken.
Reynders staat ook ter beschikking om zijn werk als minister van Financiën voort te zetten in een volgende regering.
Bron: De standaard

Eigen mening:
Op je 65ste pas op pensioen gaan . Momenteel lijkt mij dat een heuse mijlpaal. Als persoon ben je dan al ‘versleten’ om lekker te genieten. Ik kan goed geloven dat in bepaalde sectoren het bijna onmogelijk is om tot je 65ste te gaan werken. Daarbij denk ik aan ploegenwerk. Zelf heb ik als vakantiewerk in een drukkerij gestaan en maar 3 weken in ploegen gewerkt, maar ik kan je garanderen dat dit echt niet simpel is. Heel je systeem zit in de knoop. Als arbeiders dit moeten volhouden tot hun 65, chapeau.
Uiteindelijk vind ik deze regeling niet aanvaardbaar. Brugpensioen moet blijven voor werknemers. Het is inderdaad zo dat de uitbetaling onzeker is en wij langer moeten werken, maar tot je 65 vind ik ontoelaatbaar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.