actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2007, 12:46
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 93
Studio 100 breidt uit

Studio 100 werkt met BBC aan programma
Het Vlaamse productiehuis Studio 100 zet zijn internationale opmars voort. Volgende week stelt het op de televisiebeurs in Cannes vijf gloednieuwe programma's voor aan potentiële kopers en co-producers.
Een van die programma's is "Big and small", een gloednieuwe poppenshow waarin twee vriendjes samenwonen. Hun tegengestelde karakters leiden tot hilarische situaties. (VRT)
Voor de show heeft Studio 100 al een deal rond met de BBC. Die zal de reeks meeproduceren en uitzenden op zijn kinderkanaal. De reeks wordt opgenomen in Canada, de scenario's komen uit de VS.

"We verwachten veel van deze internationale projecten", zegt Studio 100-baas Gert Verhulst. "Onze ambitie is groot om wereldwijd iets te betekenen. Dat de BBC "Big and small" heeft aangekocht, is al een flinke stap vooruit."

VRTnieuws.net, 03/10/2007
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th October 2007, 12:52
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 93
Dit was ook één van de onderwerpen zondag in 'De Zevende Dag'. Daar gaf Paul D'Hoore zijn deskundige uitleg. Hij vergeleek Studio 100 zelfs met Walt Disney in zijn beginnersjaren. Wel een straffe uitspraak vind ik waarover men wel eens kan nadenken. Ik denk eerlijk gezegd wel dat er iets in zit. Walt Disney is ook klein begonnen met Mickey Mouse, heeft een themapark, talloze gadgets,... Waar is de tijd dat Samson en Gert samen de programma's aankondigden? Ondertussen heeft het productiehuis heel wat veranderingen ondergaan en is enorm uitgebreid. Het heeft zelfs al 3 themaparken in België én een park in Nederland staat nog op het programma. Ook wist D'Hoore te vertellen dat het best eens mogelijk zou kunnen zijn dat Studio 100 binnen een aantal jaren naar de beurs trekt. Hm interessant Ik ben geïnteresseerd!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th October 2007, 12:54
Stefan's Avatar
Stefan Stefan is offline
Usager enregistré
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oevel City
Posts: 76
Ik heb er zo mijn twijfels bij... Niet dat ik wil dat Studio 100 mislukt in hun opzet, integendeel, ik hoop dat ze er in slagen. Maar het beeld dat Studio 100 internationaal gaat presteren wringt me ergens tegen. Misschien is dat gewoon omdat ik opgegroeid ben met een Nederlandstalige studio 100. Een studio 100 die enkel in Nederlandstalige gebieden te bekijken viel. Ik kan me moeilijk voorstellen dat figuren als Samson & Gert, Kabouter Plop en vele anderen ook in het Engels verkrijgbaar zullen zijn.

Desalnietemin ben ik benieuwd naar het resultaat.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th October 2007, 12:58
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 73
Dit is zeer goed voor het Vlaamse productiehuis Studio 100. Ook voor de VRT is het een geschenk dat uit de hemel komt gevallen want zij zitten met een geldtekort en nu ze op deze manier geld kunnen krijgen van BBC kost het programma toch al minder om te produceren en uit te zenden.
De samenwerking met het buitenland is een droom voor VRT op dit moment want ze moeten toch zien dat er geld binnenkomt en niet teveel wordt uitgegeven.
En Studio 100 zet zijn internationale opmars verder dus dat geeft zelf extra bekendheid voor België en misschien een doorbraak voor Studio 100 op internationaal gebied verder dan Nederland. Als Studio 100 bekent wordt in landen over de zee denk ik wel dat we van een Belgisch succesverhaal kunnen beginnen te spreken want wat Gert Verhulst gedaan heeft met Studio 100 zie ik niet echt iemand doen in België.
Studio 100 is van niets begonnen en nu superpopulair in België en zelfs ook in Nederland. Ik denk wel dat ze dit verder kunnen zetten.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 12th October 2007, 19:15
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Als Studio 100 valt in het forum, dan kan ik niet zwijgen. Het is gewoon een GEWELDIG bedrijf. En ja: kleine Belgische ondernemingetjes kunnen uitgroeien tot internationale toppers. Wie lacht er nu nog met 'Gertje', hé! Die mensen verdienen geld, hoor.
En ja: dan ben ik best wel trots dat dit een Belgisch bedrijf is!

ps.: Waarom toch Studio 100, terwijl hun eerste topper 'Samson en Gert' op 101 woonde?!

Nog enkele bedenkingen:

Citaat:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat figuren als Samson & Gert, Kabouter Plop en vele anderen ook in het Engels verkrijgbaar zullen zijn.


Ik ben er zeker van dat dat ook niet de bedoeling is. Voor ons is Studio 100 inderdaad 'Samson en Gert' en 'Plop', maar op internationaal vlak is Studio 100 vooral 'Bumba'. Sinds ze bij Studio 100 de internationale kaart trekken zie je dat de programma's gericht zijn op die universele markt. 'Bumba' behoeft geen dubbing, enkel overspreken van de begeleidingsstem. DAT LOKT ANDERE LANDEN.
En dat weten ze bij Studio100. De nieuwe voorstellen liggen vaak in die richting. Programma's waar andere landen weinig geld moeten insteken.

Citaat:
De samenwerking met het buitenland is een droom voor VRT op dit moment want ze moeten toch zien dat er geld binnenkomt en niet teveel wordt uitgegeven.

Ik vrees dat VRT hier maar weinig van gaat zien. Naar mijn weten zitten de aandelen van Studio 100 nog steeds bij de oprichters en een klein deeltje bij een bank. (Corrigeer mij indien fout) Studio 100 is absoluut een zelfstandig bedrijfje en VRT verdient geen cent. Zij betalen voor de programma's van Studio 100.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 14th October 2007, 11:10
de pietro's Avatar
de pietro de pietro is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 54
rijk

Man hoe rijk is die gert verhulst wel ni. begonnen met samson en gert en hieruit een mega onderneming maken. elke tv-show die door studio 100 gemaakt en uitgezonden werd heeft succes : Kabouter Plop, Wizzy en Woppy, Big & Betsy, Bumba, Piet Piraat,...

In februari 2005 schatte Het Nieuwsblad het vermogen van de Studio 100-baas op ongeveer 15 miljoen euro. In oktober 2006 verkocht Verhulst een deel van de aandelen van zijn productiehuis Studio 100 aan Fortis en is daarmee officieel miljonair.

zo komt hij toch nog zijn belofte na:

"Had je tien miljoen
wat zou jij dan doen
een feestje bouwen en je geld op doen?
Ik kocht liters limonade,
honderd kilo chocolade
om aan iedereen uit te delen!"
Gert Verhulst

Gert Verhulst reageerde erop door 1500 gratis tickets voor Plopsa Indoor Hasselt weg te geven voor 2 februari 2007, en voor de beloofde limonade en chocolade te zorgen.

en internationaal gaat het evenveel succes hebben als in België
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 12th November 2007, 12:01
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Ik denk echt dat studio 100 een blijvertje is.
Er zijn gewoon teveel goede programma's voor kinderen om niet buiten België te geraken.

Drie jaar geleden in Senegal linkte ze Eddy Wally aan samson. Oké het is niet samson en gert maar ze kennen onze sprekende hond wel dus als ze er in senegal over spreken waarom dan niet doorbreken in Europa

Ik geloof er in
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.