actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2013, 16:15
Marloes.V*nDijck Marloes.V*nDijck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Minderhout
Posts: 20
Rusland verbiedt advertenties voor abortus

Abortusklinieken mogen niet meer adverteren in Rusland. President Vladimir Poetin heeft maandag een wet ondertekend waarin staat dat medische instellingen geen reclame meer mogen maken voor het beëindigen van zwangerschappen, meldden Russische media.

Het parlement was al eerder akkoord gegaan met de wet. Klinieken die reclame maakten, moesten daar sinds 2011 al bij vermelden dat dit gezondheidsrisico's met zich meebrengt. De nieuwe wet staat advertenties helemaal niet meer toe.

De toenmalige Sovjet-Unie was in 1920 het eerste land ter wereld dat abortus legaliseerde. Hoewel het aantal abortussen al jaren daalt, heeft Rusland volgens schattingen nog altijd één van de hoogste abortuscijfers ter wereld.

Demografische ramp
In combinatie met een laag geboortecijfer en een hoog sterftecijfer zijn bestuurders in het Kremlin bang voor een "demografische ramp": ze vrezen bevolkingskrimp, gebieden die steeds verder leeglopen en afname van het aantal etnische Russen ten opzichte van minderheden uit deelrepublieken en migranten.

Aan de wettelijke termijn voor abortus verandert overigens niets. De grens was en blijft 12 weken. In uitzonderlijke gevallen kan de termijn worden opgerekt tot 22 weken.

Bron: De Morgen - 25/11/13, 15u49
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...r-abortus.dhtml

Mening: Ik vind het niet meer als normaal dat dit niet meer mag. Je gaat toch niet adverteren over abortus laten plegen. De mensen weten dat ze (als ze willen) abortus kunnen laten plegen, maar om er ook nog reclame over te maken gaat er over.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2013, 18:16
j*smien.cavens j*smien.cavens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 111
Ik begrijp dat 'reclame voor abortus' heel uit den boze klinkt. In de ogen van vele mensen gaat het namelijk over de dood van een 'kind' (wat normaal gezien geen echt kind is, ook geen foetus, maar een embryo).
Toch begrijp ik de ziekenhuizen wel. Ik geloof dat er veel mensen zijn die juist niet weten wat doen bij een ongewilde zwangerschap. We spreken hier ook over Rusland en niet België of Nederland. Ik geloof ook nooit dat de ziekenhuizen abortus willen promoten. Ze willen geloof ik gewoon duidelijk maken aan mensen dat het mogelijk is om een ongewilde zwangerschap te beëindigen. Rusland is een arm land, en niet iedereen heeft er genoeg geld om nog een extra kind te verzorgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.