actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd February 2011, 13:59
Stefanie.Buts's Avatar
Stefanie.Buts Stefanie.Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Itegem
Posts: 73
Minder griep dankzij zonnebank

Minder griep dankzij zonnebank

Wie in de winter geregeld onder de zonnebank gaat, zou mogelijk minder griep hebben dan wie nooit onder de zonnebank gaat. Dat kan men afleiden uit een Noorse studie (International Journal Infecteous Diseases) die het effect onderzocht van de verminderde blootstelling aan de zon (en een mogelijke vitamine D-tekort) in de winter.

Vitamine D wordt door blootstelling aan ultraviolette stralen (UVB-licht) door het lichaam aangemaakt. In het onderzoek werden de griepgevallen van Zweden, Noorwegen, de Verenigde Staten, Singapore en Japan vergeleken met de hoeveelheid blootstelling aan zonlicht/UVB. Een stabiel en voldoende hoog niveau van Vitamine D in het bloed blijkt een positief effect te hebben op het immuunsysteem.


Bron: De Standaard, 2 februari 2011

Mening: Ik kan best begrijpen dat onder de zonnebank gaan goed is voor ons imuumsysteem, omdat we daardoor vitamine D opnemen die schaars is in de winter. Maar dit kan me niet overhalen om effectief onder de zonnebank te gaan. Ik denk dat er nog steeds meer nadelen dan voordelen zijn. Ik denk hier vooral aan huidkanker. Bovendien wordt je huid er bruiner van, maar zeker niet mooier!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th February 2011, 13:48
Lien.Kennis Lien.Kennis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lille
Posts: 106
Ja, zouden er geen andere alternatieven zijn om vitamine D op te nemen, buiten zonnebanken?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th February 2011, 18:38
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 139
Waarom een alternatief ?

Er is nog steeds een erg slecht gedachte in de omgang over zonnebanken.
Tegenwoordig is het bijna niet meer nodig om angsten hiervoor te hebben.

In onze maatschappij vandaag is de kans extreem klein dat wij een product op de markt hebben dat al zo lang mee gaat waar je dood aan kan gaan. De regels hierop zijn zo extreem 'verstrengt' . De glasplaten zijn zo dik dat deze bijna alle stralen tegen houd, de lampen bevatten andere sterkten , ....

Er zijn zoveel regels op gekomen en de zonnebanken van nu zijn echt niet meer diezelfde als van vroeger. Die nog wel schade toebrachten aan de mensen.
__________________
Vero
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th February 2011, 10:35
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Ook ik denk dat ik liever niet onder de zonnebank ga in de winter. Griep is minder erg dan huidkanker. Maar ik kan het wel begrijpen dat het onderzoek een tekort van vitamine D toekent aan een oorzaak voor griep. Jammer dat er in de winter zo weinig zon is. Maar ik denk dat gezond leven ook wel helpt om minder snel ziek te worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.