actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th January 2011, 11:01
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Beter 8 stuks fruit per dag dan 5

Veel fruit eten is gezond, maar nog meer fruit eten is nog beter, blijkt uit een internationale studie.
Al jaren raadt de Wereldgezondheidsorganisatie aan om elke dag vijf porties groenten en fruit te eten. Grootschalig onderzoek toont nu aan dat wie acht stuks per dag eet, nóg beter beschermd is tegen hartziekten.

Het Europese onderzoeksproject Epic heeft driehonderdduizend mensen tussen 40 en 85 jaar uit acht landen - België was er niet bij - acht jaar lang gevolgd.

'De cijfers bewijzen nogmaals dat het eten van verse groenten en fruit gepaard gaat met een lager sterfterisico aan hartinfarcten', zegt Joline Beulens van het Universitair Medisch Centrum Utrecht, die aan de studie meewerkte. 'In vergelijking met mensen die minder dan drie porties fruit of groente per dag eten, merkten we 21 procent minder sterfgevallen bij de groep die vijf tot zeven porties per dag at, en 22 tot 23 procent minder sterfgevallen bij mensen die acht porties aten.' Overigens was vijf porties de gemiddelde fruit- en groenteconsumptie.

Datum: 20/01/2011
Bron: De Standaard

Eigen mening:
Als ik iedere dag 8 stukken fruit zou eten en al die andere zaken die we elke dag moeten eten om gezond te blijven, dan heb ik een extra maag nodig denk ik. Ik vraag me af of er mensen zijn die elke dag zowel voldoende vitaminen, vezels, mineralen, eiwitten,... opnemen.
Acht stukken fruit vind ik wel heel veel, 5 vond ik al veel. Maar als een wetenschappelijk onderzoek dat uitwijst, dat we zoveel fruit moeten eten om gezond te blijven, dan zal ik maar proberen om minder chocolade en meer fruit te eten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.