actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th December 2011, 17:55
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 107
Nieuwjaar voor altijd op een zondag?

Nieuwjaar voor altijd op een zondag?


Een astrofysicus en een econoom van de Johns Hopkins University in Baltimore hebben een nieuw kalendersysteem ontwikkeld waarbij een bepaalde datum altijd op dezelfde weekdag valt.

Volgens Richard Conn Henry en Steve Hanke biedt dat grote economische voordelen. Zo wordt het plannen van bepaalde activiteiten veel eenvoudiger, evenals het uitvoeren van meerjarige economische berekeningen.

In het nieuwe kalendersysteem hebben alle maanden 30 dagen, behalve maart, juni, september en december - die tellen 31 dagen. Een jaar duurt op die manier 364 dagen, wat ongeveer 1,25 dagen korter is dan de werkelijke omlooptijd van de aarde om de zon. Door eens in de paar jaar aan het eind van december een extra week in te lassen, wordt daarvoor gecompenseerd.

De twee wetenschappers publiceren hun 'Hanke-Henry Permanent Calendar'-voorstel in het januarinummer van het tijdschrift Global Asia.

BRON: EOS, 28 december 2011

MENING: Ik heb dit artikel op het forum 'Wereld/Sociaal-economisch' geplaatst omdat volgens Richard Conn Henry en Steve Hanke het nieuwe kalendersysteem meer economische voordelen biedt. Ik vind het zelf wel verrassend dat er een nieuw kalendersysteem is ontworpen en ik ben zéér benieuwd of die ooit echt gebruikt gaat worden. Wie zin heeft om de kalender te bekijken, moet maar eens surfen naar http://www.cato.org/pub_display.php?pub_id=13940. Wel nadeel voor wie op een gewone maandag tijdens een werkweek verjaart. Je kan nooit meer uitkijken naar het jaar waarin je verjaardag tijdens het weekend valt .
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th December 2011, 10:18
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Ik heb het idee dat dit nooit in gebruik zal worden genomen. Waarom namelijk een nieuw kalendersysteem invoeren na al die duizenden jaren? Onze gregoriaanse kalender houdt al eeuwen stand en ik zou het onnuttig vinden deze, toch wel, grote verandering door te voeren...

De economie is en blijft natuurlijk wel de draaiende motor van onze maatschappij maar ik vind niet dat wij onze maatschappij moeten aanpassen aan de economie. De economie past zich, zoals nu steeds het geval is, langzaam mee aan aan de maatschappij en zijn veranderingen dus waarom is het nuttig dit nieuw systeem in te voeren? Het wordt me weer eens duidelijk waar het in onze maatschappij vooral over gaat: alles zo eenvoudig mogelijk maken en geld, geld, geld...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.