actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2015, 11:56
Dorien V*n den Broeck Dorien V*n den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lier
Posts: 51
Strenge veiligheidsmaatregelen op klimaattop Parijs.

Strenge veiligheidsmaatregelen op klimaattop Parijs.

In Parijs gelden zeer strenge veiligheidsmaatregelen voor de klimaattop. Heel wat wereldleiders worden in de Franse hoofdstad verwacht, amper veertien dagen na de zware terreuraanslagen waarbij 130 doden vielen.


Er zijn 6.300 politieagenten en militairen ingezet in Parijs. Het verkeer is op veel belangrijke invalswegen beperkt of zelfs verboden. De Parijzenaars zijn opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te blijven: gevreesd wordt dat het openbaar vervoer de grote mensenmassa niet aankan.

Dagelijks worden door de klimaattop 40.000 mensen verwacht, onder wie 10.000 officieel afgevaardigden. Er staan zo'n 2.800 agenten in voor hun veiligheid.

Uit vrees voor incidenten werd aan 24 milieu-activisten huisarrest opgelegd. Een aantal manifestaties "in de gevoelige zones" werden verboden. Ook de verkoop en het transport van ontvlambare producten is tijdelijk verboden in Parijs.

Zaterdag maakte de Franse minister van Binnenlandse Zaken al bekend dat bijna 1.000 personen de toegang tot Frankrijk is ontzegd.

Elders in de wereld wordt er wel massaal gemanifesteerd voor de klimaatzaak. Zondag kwamen nog eens tienduizenden mensen op straat in Nieuw-Zeeland en in Australië. In Canberra bijvoorbeeld demonstreerden brandweerlui die elk jaar de zware bosbranden van Australië moeten bestrijden. In het Nieuw-Zeelandse Hamilton namen burgers van de kleine eilandstaat Kiribati aan de betoging deel. Die eilanden zijn bedreigd door de opwarming van de aarde.

De klimaattop gaat morgen officieel van start. Onder meer de presidenten François Hollande (Frankrijk), Barack Obama (VS), Xi Jinping (China), Narendra Modi (India) en Vladimir Poetin (Rusland) zullen toespraken houden. Er staan ook een aantal bilaterale ontmoetingen op het programma, onder meer tussen de Turkse president Recep Tayyip Erdogan en zijn Russische collega Poetin.

Bron: De Morgen, http://www.demorgen.be/wetenschap/s...arijs-b79f22a9/
Datum: 29 november 2015

Eigen mening: De meeste mensen weten dat morgen de klimaattop begint in Parijs. Het terreurniveau is Parijs is momenteel heel hoog, zeker sinds de aanslagen van 14 dagen geleden. Ik vind het wel normaal dat ze nu zoveel politieagenten en militairen inzetten omdat er veel belangrijke mensen gaan komen, maar nu is mijn vraag "Is dit wel nodig?". Ze willen met al die terreurdreigingen gewoon de mensen bang maken. Natuurlijk snap ik wel dat ze de iedereen in veiligheid willen brengen en daarom moet iedereen in Parijs best thuis blijven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th November 2015, 15:29
I*te.VanHerreweghe I*te.VanHerreweghe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 95
Ik vind, net zoals Dorien, dat er voldoende politieagenten aanwezig moeten zijn bij de start van de klimaattop. Het terreurniveau is nog steeds erg hoog en men zou het zich niet kunnen permitteren om geen bewaking te voorzien. Anderzijds denk ik dat als men de situatie niet onder controle zou hebben, dat deze klimaattop niet zou doorgaan in Parijs. Het is een groot risico van alle presidenten samen te laten komen in deze tijd van terreur, dus zullen ze wel weten waarmee ze bezig zijn.
Misschien zorgt deze klimaattop voor een afleiding van alle gebeurtenissen van afgelopen weken. Mensen leven in angst en weten niet of wat ze best wel en niet moeten doen. Het idee dat alle presidenten samenkomen, zorgt volgens mij voor een gevoel van veiligheid.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.