actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2012, 14:53
E*io.Verbeeck E*io.Verbeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Bouwel
Posts: 18
'Apengebaren naar Lukaku? Ik deed gewoon de vogeltjesdans'

Is de zaak rond de voetbalfan die apengebaren maakte naar onze landgenoot Romelu Lukaku maakte een maat voor niets? 'Dat waren geen apengebaren, ik was de vogeltjesdans aan het doen', aldus de fan.
Nadat Lukaku vorige week gescoord had tegen Sunderland, dook de 21-jarige Liam Jones op enkele foto's op. Het leek alsof hij apengebaren maakte naar de spits en dus pakte de politie hem op op verdenking van racistische uitlatingen. Daar staan zware straffen op in Engeland. Mogelijk mag hij jaren geen voetbalstadion meer betreden.

Maar Jones ontkent. 'Ik ben er kapot van. Ik heb zwarte vrienden en zwarte neven. Als ik racist was, zou ik niet naar Sunderland gaan en er tickets betalen. Zij spelen ook met zwarte spelers. Ik zie waar de heisa vandaan kom, maar ik ben geen racist. Ik deed gewoon een vogeltjesdans.'

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121201_069

Opinie: Ik vind dit een heel ernstige zaak. Op zich maakt het voor mij niet uit wie men op deze manier behandelt, ik vind het gewoon niet kunnen. Iedereen is gelijk. Vooral op voetbalvelden is dit een vaak voorkomend fenomeen, jammer genoeg. Ik vind het goed dat ze er in Engeland zware straffen op zetten en vind dat men dat overal zo moet doen. Dit kan niet door de beugel.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd December 2012, 15:14
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Dit vind ik dus ronduit triestig... Het minste dat wij zoiets doen zijn we meteen 'racist'? Allochtonen voelen zich altijd meteen aangevallen als je iets zegt tegen hen, dan beginnen ze meteen 'vroom' te doen. Je hebt al schrik als je ergens aan het wandelen bent en deze mensen kijken nog maar naar jou. Ik geef het eerlijk toe, ik voel me op de Meir in Antwerpen niet veilig. Als je daar loopt met je vriendinnetje en ze fluiten op haar, je kijkt dan eens naar die jongens en meteen komen ze je met 30 achterna. Dan stel ik me de vraag: 'wie is hier nu de racist?'
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd December 2012, 21:27
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Aangezien men steeds zoveel problemen gaat maken over die racistische zaken komen ze steeds vaker voor. Wat maakt het nu uit dat een supporter onnozel staat te doen? Laat hem toch zijn gang gaan. Er zijn genoeg andere mensen die daar op kunnen ingaan, maar zo'n zaken hoeven toch geen extra aandacht te krijgen?
Vervolgens overdrijven ze een beetje. Een banaan, een aap, ... wordt allemaal racistisch opgevat, maar omgekeerd is er niks racistisch? De blanken kunnen racistisch zijn tegen de zwarten, maar omgekeerd niet?
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.