actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2015, 10:57
Simon.V*nBavel Simon.V*nBavel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Wuustwezel
Posts: 29
Trump spot met handicap van New York Times-journalist

De Amerikaanse krant The New York Times reageert woedend op het toneelstukje dat de Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump dinsdagavond opvoerde tijdens een campagnebijeenkomst in South Carolina. Trump imiteerde daarbij een reporter van de krant die lijdt aan een spierziekte. Dat schrijft The Guardian.

In een speech voor zijn aanhangers in South Carolina maakte Donald Trump Serge Kovaleski, een journalist van The New York Times, belachelijk door wild met zijn armen te zwaaien. Kovaleski lijdt aan de spierziekte arthrogryposis, die de beweging van de gewrichten aantast. De journalist was de kop van Jut omdat hij ontkend heeft dat "duizenden" moslims in New Jersey feest vierden na de aanslagen van 11 september 2001, zoals Trump beweert.

In 2001 was Kovaleski als journalist van The Washington Post betrokken bij het rapport dat Trump aanhaalde om zijn bewering te ondersteunen. In het rapport uit 2001 staat dat "de veiligheidsdiensten in Jersey City verscheidene mensen hebben opgepakt en ondervraagd die naar verluidt gezien werden toen ze na de aanslagen feest vierden".

Nadat Trump beweerd had dat "duizenden en duizenden mensen stonden te juichen" toen de WTC-torens instortten, nuanceerde Kovaleski die uitspraken. Hij zei eerder deze week dat hij zich niet herinnert dat iemand ooit heeft gezegd dat het om duizenden, of zelfs honderden, feestvierende mensen ging.

"We hebben heel wat verslag uitgebracht in en rond Jersey City en met verscheidene inwoners en functionarissen gesproken om het verhaal te verbreden. Veel daarvan is inmiddels vervaagd uit mijn geheugen. Maar ik herinner me niet dat iemand ooit heeft gezegd dat er duizenden, of zelfs honderden, mensen feestvierden. Voor zover ik het me herinner, was dat niet het geval", zei Kovaleski aan nieuwszender CNN.

"Verbaast me niks"

Trump kwam dinsdagavond terug op de uitspraken van Kovaleski. "Die arme kerel. Je zou hem bezig moeten zien: 'Euh, ik weet niet meer wat ik heb gezegd. Ik kan het me niet herinneren'", aldus Trump, terwijl hij met zijn armen staat te zwaaien.

"Het droevige is dat het me helemaal niet verbaast dat Donald Trump zoiets laag zou doen, gezien zijn parcours", reageerde Kovaleski in The Washington Post. Bij The New York Times, waar de man nu werkt, zijn ze verbolgen. "We denken dat het schandalig is dat hij lacht met het uitzicht van een van onze reporters", zei een woordvoerder van de krant aan Politico.

bron:
De Morgen
26/11/2015
http://www.demorgen.be/buitenland/t...alist-bdd4ea27/

Mening:
Deze uitspraak is zeer gewaagd en niet echt tactvol. Trump heeft dan wel het hart op de tong en in sommige gevallen is dat ook goed. Wat hij hier doet is gewoonweg grof en ongepast, ik hoop dat hij geen president wordt. Dit zou volgens mij een slechte invloed hebben op Amerika en bijgevolg ook voor de hele wereld. Ik begrijp ook niet dat zoveel mensen zijn uitspraken kunnen smaken. Die journalist was ook gewoon maar zijn job aan het doen, maar wordt er wel voor afgestraft. Terwijl we zouden moeten opkijken naar zo'n mensen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.