actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2012, 12:04
J*rine.Storms J*rine.Storms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 115
Twee vluchten met asielzoekers geschrapt wegens te duur

Twee vluchten met asielzoekers geschrapt wegens te duur

Twee chartervluchten die volgende week uitgewezen migranten zouden repatriëren naar Albanië en Groot-Brittannië zijn afgelast. De Dienst Vreemdelingenzaken kan de operatie niet betalen omdat de federale regering alle uitgaven bevroren heeft. Dat meldt de krant Het Laatste Nieuws. .

De twee vluchten, met een kleine jet van het Belgisch leger, waren gepland voor woensdag 14 november. Een eerste vlucht met bestemming Tirana (Albanië) moest twee gezinnen - in totaal negen mensen - naar hun land van herkomst overbrengen. Een tweede vlucht zou nog eens negen illegalen terugvliegen naar Londen.

Meer dan 5.000 euro
N-VA-Kamerlid Sarah Smeyers reageert verbolgen op het schrappen van de repatriëringen. "Volgens mijn informatie heeft de Inspectie van Financiën de vluchten tegengehouden omdat er een kostprijs van meer dan 5.000 euro aan vasthing", zegt ze. "Voor elke uitgave vanaf dat bedrag hebben alle federale overheidsdiensten de uitdrukkelijke goedkeuring nodig van de regering. Maar omdat de begrotingsbesprekingen blijven aanslepen, heeft de regering het licht niet tijdig op groen gezet."

Budgettaire voorzichtigheid
Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Maggie De Block (Open Vld) bevestigt dat de vluchten naar Albanië en Groot-Brittannië inderdaad niet doorgaan. "Niet omdat we het geld niet hebben, maar omdat we alle uitgaven van meer dan 5.000 euro moeten voorleggen aan de ministerraad - vanwege de regels rond de budgettaire voorzichtigheid. En de ministerraad komt niet meer samen voor 14 november."

Bron: De Morgen
Datum: 09/11/2012

Eigen mening:

Ik vind het jammer dat deze vluchten niet doorgaan. Het stelt me teleur dat we niet vooruit gaan maar achteruit. Als men geen illegalen mag terugsturen omdat de vluchten te duur zijn, vind ik dit bijzonder jammer. Het feit dat hier meerdere partijen mee akkoord moeten gaan lijkt mij geen enkel probleem, maar het feit dat het nog 5 dagen duurt voor de mensen terug samenkomen om hierover te beslissen is spijtig. Dit is stilstand en ik vraag me af waarom we hier tegen kunnen zijn? Dit kost misschien veel geld, maar het lijkt mij toch de beste oplossing om de mensen gewoon terug te sturen naar hun land van herkomst...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.