actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th April 2016, 11:26
Dennis.B*roeckx Dennis.B*roeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 55
Bijna 600 bedrijven vragen tijdelijke werkloosheid aan wegens overmacht na aanslagen

Sinds de aanslagen op Brussels Airport en in het Brusselse metrostation Maalbeek op 22 maart hebben 598 werkgevers tijdelijke werkloosheid wegens overmacht ingeroepen voor hun personeel. Dat blijkt uit cijfers van de RVA. De meeste aanvragen kwamen van schoonmaakbedrijven, de bouwsector en horecazaken.

Na de aanslagen liet minister van Werk Kris Peeters weten dat bedrijven tijdelijke werkloosheid kunnen inroepen als hun personeel onmogelijk aan de slag kan gaan door de aanslagen. Peeters noemde dat “een beslissing in het belang van de draagkracht van onze ondernemingen”.

Bijna 600 bedrijven dienden al een aanvraag in. Het is nog niet duidelijk hoeveel er positief beantwoord werden. In geval van tijdelijke werkloosheid wegens overmacht, kunnen werknemers een uitkering krijgen van de RVA.

Bron: www.standaard.be
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160405_02220001
05/04/2016 10:43

Mening: Dat al deze bedrijven tijdelijk willen sluiten doordat het personeel niet op het werk geraakt lijkt me een probleem voor de economie. En ik vraag me af of ze dit probleem niet meer konden verkleinen door bijvoorbeeld extra bussen tijdelijk in te schakelen. Hopelijk zijn toch nog een aantal van deze bedrijven kunnen open blijven en zal de impact van de aanslagen langzaam minderen zodat het leven gewoon verder kan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.