actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2011, 09:08
Braekmans.Charlotte Braekmans.Charlotte is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 23
Openbare toiletten zijn bacterieparadijzen

Openbare toiletten zijn bacterieparadijzen

BRUSSEL - In een openbaar toilet zitten de meeste bacteriën niet op de wc-bril maar op de vloer.

De bacteriologische steekproeven die de Vlaamse overheid op de toiletten van autosnelwegparkings laat uitvoeren (DS 23 november), zijn geen primeur. Aan de universiteit van Colorado houdt een onderzoeksgroep zich al jaren bezig met het nemen van bacteriestalen op deurklinken, toiletbrillen en spoelknoppen van openbare toiletten. Een catalogus van alle beestjes die ze er aantroffen, staat vandaag in het vakblad Plos One.

Onder leiding van Gilberto Flores en Noah Fierer sampelden de onderzoekers zes openbare herentoiletten en zes damestoiletten in Colorado op bacterieel leven.

Op diverse onderdelen van het toilet (bril, pot, spoelknop enzovoorts) vonden ze vooral bacteriën die tot de darmflora behoren, terwijl op de vloer van het toilet een keur aan grondbacteriën was te vinden, maar ook bacteriën uit urine en de mond. Op deurklinken, zeepbakjes en wastafels zaten dan weer vooral kiemen die afkomstig waren van de menselijke huid. De grootste bacterievariëteit zat op de vloer.

Op sommige spoelknoppen zaten vooral grondbacteriën, wat doet denken dat gebruikers deze spoelknoppen met hun voet hadden bediend, uit schrik voor besmetting.

In damestoiletten werden beduidend meer vaginale bacteriesoorten aangetroffen dan in herentoiletten (al waren ze in die laatste niet geheel afwezig).

Bron: de standaart 24.11.2011
http://destandaard.be/artikel/detai...ikelid=SR3INQ93

Eigen mening:
Als je dit zo leest, durf je al niet meer naar een openbaar toilet gaan. Ik vind het jammer dat de toiletten zo vies zijn. Ik vind dat het de taak is van de stand, om hun openbaren toiletten te reinigen. Zelf ga ik ook liever naar een restaurant en betaal ik liever voor een proper toilet, dan naar een vies toilet te gaan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2011, 10:56
Stef.Boonen Stef.Boonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 42
Reactie

Ik vind het merkwaardig dat de meeste bacteriën zich op de grond bevinden en niet op de wc-bril zelf. Dit betekent eigenlijk dat de wc's zelf goed gepoetst worden maar dat er minder aandacht uitgaat naar de vloer. Een oplossing zou miscchien zijn om ook de vloer nauwkeuriger te poetsen.
Echt gezellig is het dus eigenlijk nooit om naar een openbaar toilet te gaan. Het is eigenlijk een bron van bacteriën.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th November 2011, 11:35
Illya.Verstappen Illya.Verstappen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Lier
Posts: 35
Openbare toiletten zijn bacterieparadijzen

Er zijn veel mensen die niet op de bril gaan zitten als ze hun behoefte moeten doen, dit kan verklaren waarom er weinig bacterieën gevonden zijn op de brillen. Ik vind het nu niet zo erg dat er veel bacterieën op de grond zijn in openbare toiletten, want ik heb nooit echt de behoefte gehad om de vloer met iets anders dan mijn schoenen aan te raken. Het onderzoek is wel heel beperkt, twaalf openbare toiletten daar kan je toch geen algemene wetenschappelijke conclusie uit trekken? Maar mij lijkt het in ieder geval dat zowat overal dezelfde resultaten zouden worden ontdekt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.