actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st December 2014, 14:59
J*rine.Storms J*rine.Storms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 115
Proximus doet voorstel groepsaankoop aan misnoegde Telenet-klanten

Proximus doet voorstel groepsaankoop aan misnoegde Telenet-klanten

Proximus zal met een nieuw samengesteld 'pack' van diensten deelnemen aan de groepsaankoop die werd gelanceerd na protest van misnoegde Telenet-klanten. Wie daarop intekent, krijgt de garantie dat er geen prijsverhoging komt in 2015. Dat zegt Proximus-woordvoerder Jan Margot.

Telenet kreeg veel kritiek omdat het enkele van zijn prijzen eind januari zal verhogen. Een misnoegde consument begon daarop via Facebook een campagne om een groepsaankoop op te starten. Proximus toonde interesse, net als budgetmerk Scarlet - ook van Belgacom - en TV Vlaanderen. Iedereen, ook de bestaande Proximus-klanten dus, zou via de groepsaankoop kunnen intekenen op het speciaal samengestelde Proximus-pack met telecomdiensten.

Voor de andere, bestaande pakketten van Proximus sluit topvrouw Dominique Leroy geen prijsverhogingen uit. Wel zegt ze geen "pure" verhogingen te zullen doen, maar wel stijgingen die gekoppeld zijn aan extra diensten of producten.



Indexsprong
Verder toont Leroy zich in interviews voorstander van de indexsprong. "De sociale partners vinden het misschien niet leuk dat ik het zeg, maar in tegenstelling tot sommige collega's vind ik de indexsprong een goeie beslissing. Op jaarbasis scheelt het ons 25 miljoen euro. Het helpt ons enorm in de erg competitieve sector waar we in zitten", zegt ze.

Over de recente naamsverandering - Proximus werd de merknaam voor alle producten - geeft Leroy aan dat het de bedoeling is om op termijn alles onder de naam Proximus te brengen. Nu staat op de beurstabellen nog Belgacom als naam, maar dat zou dus ook veranderen. Wanneer precies, kan de CEO nog niet zeggen.

Leroy zegt ook dat het economisch gezien geen steek houdt het staatsbelang van 53,51 procent in Belgacom te verkopen. "Ons aandeel biedt een brutodividendrendement van 6 procent, terwijl de staat leent tegen 1 procent. Pure winst", laat ze optekenen. Leroy ziet liever een stabiele referentieaandeelhouder dan een versnipperd aandeelhouderschap.

Bron: De Morgen
Datum: 31/12/2014

Eigen mening:
Het is natuurlijk fijn dat Proximus een groepsaankoop wil aanbieden. Veel mensen zullen hier blij mee zijn aangezien ze er zelf naar gevraagd hebben. Wel bekijk ik dit ook langs een andere kant. Mensen vroegen om een groepsaankoop bij Telenet maar konden dit niet verkijgen. Natuurlijk gaat Proximus hier op in. Geen betere manier om nieuwe klanten te werven lijkt het mij. Daarom vraag ik mij zelf wel af waarom Proximus dit wel kan aanbieden en Telenet niet. En kan het niet zijn dat Proximus dit nu aanbiedt maar binnen een tijdje daar ook ongenoegen veroorzaakt door een bepaalde maatregel? Ik begrijp dat een prijsverhoging niet fijn is maar ik denk dat je zeker beide opties goed moet nagaan. Het kan namelijk goed zijn dat Proximus binnen een tijdje ook een prijsverhoging doet of geld verzamelt via een andere manier.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.