actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2015, 20:21
hannes.v*nderlinden hannes.v*nderlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 21
Brusselse bedrijven kunnen tijdelijke werkloosheid wegens overmacht inroepen

Datum: 23/11/15

Bedrijven in het Brussels gewest kunnen vandaag tijdelijke werkloosheid wegens overmacht inroepen. Dat heeft minister van Werk Kris Peeters aangekondigd. Parlementslid Peter Dedecker van N-VA reageert misnoegd op het idee.De economie mag niet het slachtoffer worden van het terrorisme, vindt het Kamerlid.
Door het hoogste dreigingsniveau zijn tal van winkels, horecazaken, scholen en transportmodi in het hoofdstedelijk gewest gesloten. "In de huidige context wil ik de economische schade zoveel als mogelijk beperken en bedrijven in het Brussels gewest de optie van tijdelijke werkloosheid bieden", zegt minister Peeters.

De tijdelijke werkloosheid wegens overmacht kan worden ingeroepen als de uitvoering van de arbeidsovereenkomst onmogelijk is door omstandigheden die zich plots voordoen buiten de wil van de werkgever en werknemer om. De actuele dreiging en de daaraan verbonden gevolgen, zoals de sluitingen, gelden hier momenteel als overmacht.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terr...-inroepen.dhtml

eigen mening: Ik vind het zeker een goede maatregel die de overheid tijdelijk heeft ingeroepen. Ik zou anders schrik hebben gehad dat bedrijven op economisch vlak een groot verlies zouden draaien, wat uiteindelijk ook voor ons land rampzalig zou zijn. Maar mijn grootste bezorgdheid draaide toch rond grootte bedrijven die na enkele dagen van sluiting zouden beslissen, onder dreigings-niveau 4, om weer te openen door financiële redenen. Dit zou een aanslag binnen zo een groot bedrijf veel dichter bij de deur brengen. Dus ik ben uiteindelijk van mening om Europa (en België) nog meer tijd te geven om het treurprobleem op te lossen, en de kans op een een aanslag zo klein mogelijk te maken. Ik denk dat ze met dit besluit de kans op terreur binnen de economische sector toch al hebben verkleind voor de nabije toekomst.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.