actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #2  
Oud 13th May 2018, 14:40
Emma.V*nmalderen Emma.V*nmalderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Herentals
Posts: 29
Eigen mening

Ik ben het eens met Baert. Onze maatschappij is enorm digitaliseert, maar daarom moet je je droomjob nog niet opgeven. Er zullen altijd dingen zijn die robots en machines niet kunnen, dingen die enkel met creativiteit en inzicht kunnen verworven worden. Daarom vind ik dat jongeren eerst en vooral naar hun interesses en dromen moeten kijken, vooraleer ze zich zorgen maken over de werkzekerheid. Als je je beroep niet met plezier en liefde kan uitoefenen, dan denk ik dat geen enkel mens dit zo lang kan volhouden. Ik ben wel volledig akkoord met het feit dat er over 30 à 40 jaar een totaal ander aanbod zal zijn aan beroepen. De beroepen zullen enorm hard veranderen, aangezien er dan meer nood zal zijn aan andere aspecten in onze samenleving. Ik begrijp dat veel mensen twijfelen om bepaalde vakken in het middelbaar te veranderen in vakken die we de dag van vandaag harder nodig hebben in onze maatschappij. Ook al ben ik zelf geen fan van bijvoorbeeld aardrijkskunde, toch hebben we zulke vakken nodig. Het is niet omdat in onze gedigitaliseerde samenleving meer dingen worden aangeboden zoals Google Maps en Google Vertaler dat men deze vakken mag schrappen. Het behoord nog steeds tot de algemene kennis en kan naar mijn mening niet ontbreken in een middelbare opleiding. Ik zou dan eerder pleiten voor het behouden van deze vakken en andere mogelijke vakken (zoals in het artikel werd besproken) hierin te integreren.

Laatst aangepast door Emma.V*nmalderen : 13th May 2018 om 14:45.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.