actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2012, 10:26
A*nelien.Vermijlen A*nelien.Vermijlen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 91
Franse marathonlopers NY willen geld terug

Honderd Franse marathonlopers willen financiële genoegdoening omdat de marathon van New York op het laatste moment niet door ging. De gefrustreerde lopers zeggen burgemeester Michael Bloomberg en ING als organisator van het evenement voor de rechter te slepen om schadevergoeding te eisen. .

"Ze kunnen zich niet op overmacht beroepen", zegt hun advocaat Christine Carpentier, die zelf ook aan het evenement zou deelnemen. Hun klacht betreft niet de annulering wegens superstorm Sandy zelf, maar het late tijdstip waarop deze werd aangekondigd. Burgemeester Bloomberg besloot de marathon minder dan twee dagen voor de start te annuleren.

Inmiddels waren de 47.000 deelnemers, onder wie ongeveer 2.000 Fransen, zojuist aangekomen in de stad of nog onderweg. De orkaan Sandy was vijf dagen eerder, op 29 oktober, over de Amerikaanse oostkust getrokken. "We zaten als ratten in de val", aldus Carpentier. De financiële schade beloopt volgens haar tussen de 2.000 en 3.000 euro per loper die zijn betaald aan agentschappen, vermeerderd met verblijfskosten en immateriële schade.

De advocaat zegt tot dinsdag nog navraag te hebben gedaan over een mogelijke annulering. "Maar ik kreeg te horen dat de marathon zou plaatsvinden." Bloomberg zei op woensdag nog dat de marathon zou doorgaan. Op vrijdagochtend herhaalde hij dat en pas laat in de middag kwam de annulering. Toen waren de meeste lopers al in New York gearriveerd.

Het is tijd om in actie te komen, meent de advocate. De Fransen willen een gezamenlijke juridische actie beginnen. Ze hopen dat zoveel mogelijk lopers zich zullen aansluiten.

Bron: De Morgen
Datum artikel: 11/11/12
Mening: Ik begrijp de frustraties van de lopers. New York ligt al niet in de buurt, een vliegtuigticket is prijzig en er was gezegd dat de marathon door zou gaan. Ik vind persoonlijk dat de marathon uitgesteld moest worden, dit is dat ook gebeurd maar Bloomberg had dit eerder moeten melden. Hij wist immers ook dat er lopers van over de hele wereld naar New York zouden afreizen voor de befaamde marathon. Daarom begrijp ik des te beter dat de Franse marathonlopers hun geld terugwillen en zij zijn waarschijnlijk niet de enigsten. Of dit geld ook werkelijk terugbetaald zal worden, weet ik niet. Ze zouden wel een korting kunnen geven voor volgend jaar ter compensatie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.