actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2012, 12:07
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 107
Saoedi huwt directrice, lerares, inspectrice en leerlinge uit zelfde school

Bewerkt door: redactie − 21/11/12, 10u53 − Bron: anp

Een Saoedische man is vrijwel letterlijk getrouwd met het onderwijs. De krant Okaz schrijft dat een vijftiger in Jizan, een kustplaats 950 kilometer ten zuidwesten van de hoofdstad Riyad, vier vrouwen van dezelfde school heeft. Hij huwde eerst de directrice van een meisjesschool uit de buurt waar hij woont.

Daar de plaatselijke gebruiken en godsdienst meerdere echtgenotes toestaan, huwde hij vervolgens een lerares van dezelfde school. Zijn derde vrouw is een scholiere uit de bovenbouw van de school die onder toezicht staat van de onderwijsinspectie. Die stuurt geregeld een vrouw om de onderwijsinstelling te inspecteren. Zij is de vierde echtgenote van de man geworden.

Bron: De Morgen

Mijn mening: Persoonlijk vind ik het nogal een gekke gedachte dat men met meerdere personen tegelijkertijd getrouwd kan zijn. In België mag je maar met één persoon trouwen en dit vind ik een zeer goede wet. De wet schrijft voor dat je in een huwelijk trouw moet blijven aan je partner en dat je elkaar moet bijstaan in makkelijke en moeilijke tijden. Ik denk niet dat je aan al deze regels kan voldoen als je met meerdere persoon tegelijkertijd getrouwd bent. Ik vind dit artikel maatschappelijk relevant omdat er verschillende culturen en godsdiensten zijn die haaks op elkaar staan. Hieruit kan dus ook een boeiende discussie ontstaan.

Laatst aangepast door Jolien.Cop : 21st November 2012 om 12:11.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.