actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2012, 13:26
V*ronique.Govaerts V*ronique.Govaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Pulle
Posts: 105
Facebook gaat privacy-instellingen beter uitleggen

Facebook gaat privacy-instellingen beter uitleggen

Facebook gaat nieuwe gebruikers er nog beter op wijzen hoe ze hun privacy-instellingen kunnen aanpassen. De sociaalnetwerksite neemt die maatregel na nieuwe kritiek op de manier waarop het bedrijf met de privacy omgaat. Dat schrijft de Washington Post.

Nieuwe gebruikers van Facebook worden vanaf nu automatisch langs een aantal stappen geleid waarmee ze kunnen bepalen welke informatie ze wel of niet willen delen.

Bestaande gebruikers van de sociaalnetwerksite kunnen de informatie vinden bij hun eigen instellingen of kunnen een beroep doen op het Facebook Help Center.

Bron: De Redactie, 3 november 2012

Commentaar:
Ik vind dit een heel goed initiatief van Facebook. Een tijdje geleden wilde ik eens bekijken hoe anderen mijn facebookprofiel kunnen bekijken. Het duurde wel even voor ik doorhad hoe dit nu juist moest. Ik denk ook dat veel mensen niet weten dat ze niet goed of helemaal niet beveiligd zijn op Facebook. Ik vind het een goed idee dat Facebook een inspanning doet om mensen ervan bewust te maken en nieuwe gebruikers al direct informeert over dit fenomeen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th November 2012, 14:37
Jolien.Helsen Jolien.Helsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 93
Ik weet niet goed wat ik moet denken. Uiteraard vind ik het uitstekend dat er moeite wordt gedaan om een FB-profiel nog beter te beveiligen! Maar als je een account hebt op FB, dan weet je toch zelf dat deze informatie niet 'persoonlijk' is. Anderen kunnen mee kijken wat jij doet etc. Je wilt het toch zelf, vooral dan toch voor je eigen vrienden. Naar mijn mening leg je dan zelf een deeltje van je privacy bloot.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th November 2012, 10:53
eline.de.roover eline.de.roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 93
Ik vind dit een zeer goed initiatief. Jongeren zijn vaak niet bewust welke informatie ze allemaal te grabbel gooien op het internet. Foto's in bikini, wilde avonturen en dronken taferelen. Allemaal heel leuk en grappig als je jong bent, maar als je later gaat solliciteren en deze foto's worden onder je neus gedrukt sta je al snel met een mond vol tanden. Alle informatie wordt ergens op het internet vastgehouden, waardoor ze heel wat kunnen terugvinden en dit is niet echt de beste eerste indruk. Ik hoop dat jongeren die de account aanmaken ook het besef hebben dat privacy zeer belangrijk is. Want over de leeftijd op facebook wordt ook heel wat gelogen en er komen steeds jongere kinderen op die geen besef hebben van wat ze allemaal vertellen en er moest maar eens een 'slechte vriend' zijn die niet de aller beste bedoelingen heeft. Goed initiatief, maar ik denk dat kinderen nog meer waarschuwing nodig hebben dan enkel wat stapjes doorlopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.