actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2011, 10:41
Noortje.Feyen Noortje.Feyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Dessel
Posts: 23
Zwangere Occupybetoogster: "Miskraam na harde optreden van politie met pepperspray"

De 19-jarige Jennifer Fox beweert dat ze na drie maanden zwangerschap een miskraam kreeg door het harde optreden van de politie in Seattle tegen de Occupy-betogers vorige dinsdag. Ze werd besproeid met pepperspray en kreeg een stamp van een politievoet in de maag.
"Ik stond in het midden van de menigte toen de politie chargeerde", zegt de demonstrante. "Ik riep: 'Ik ben zwanger, ik ben zwanger, laat mij door, ik probeer hier weg te geraken!'"

Tweemaal vol in de maag
Maar toen gebeurde het drama. Een agent hief zijn voet op en raakte Jennifer vol in de maag. Een andere politieman duwde zijn fiets in de menigte, waardoor Jennifer opnieuw een slag in haar onderbuik kreeg. "Net toen ik mij omdraaide, spoten beide flikken pepperspray in mijn gezicht. Mijn ogen zwollen helemaal op."

Alles oké volgens eerste echo
De tiener werd overgebracht naar het Harborview Medical Center, waar ze een echo uitvoerden. Volgens de dokters was er niks aan de hand met de baby. "Alles ging dan goed tot ik gisteren ziek werd. Ik had krampen en ik dacht dat ik ging flauwvallen", zegt Jennifer Fox.

Geen hartslag
Ze werd opnieuw met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht en ditmaal hoorde de gynaecoloog geen hartslag van de baby meer. "De diagnose was: een miskraam. De dokters zeiden dat dat kwam door die stamp en dat de pepperspray ook tot bij de foetus was geraakt."

Jennifer Fox zegt dat ze sinds het begin van Occupy Seattle kampeert in Westlake Park. Ze is dakloos. "Ik kan nergens heen. Dit is de plek die ik mijn thuis noem." (jv)

http://www.hln.be/hln/nl/3424/econo...pperspray.dhtml

mening: Ik vind dit persoonlijk zeer shockerend. Ik weet zelf ook wel dat de politie soms hardhandig moet optreden, maar dit gaat er toch wel een beetje over! De politie had misschien geen tijd om met iedereen even 'zachtaardig' om te gaan en de pepperspray is dan ook wel zeer effectief. Daarom vind ik de stamp in de buik ook een beetje overbodig. De mensen die meededen aan deze betoging, konden eigenlijk zelf ook wel weten dat zo'n dingen konden gebeuren. Om als zwangere vrouw dan aan zo'n betoging mee te doen vind ik dan ook een beetje onverstandig.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd November 2011, 11:04
Joren.Paulussen Joren.Paulussen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Lille
Posts: 30
Ik vind dat de vrouw de hand in eigen boezem moet stoppen. Door deel te nemen aan dit protest bracht ze haar ongeboren baby in gevaar. Je kan zeggen dat de politie te hard optrad en dat is misschien ook wel zo maar dit was een politieactie die eraan zat te komen. Als ze in de eerste plaatst gedacht had aan haar kind was dit niet gebeurd.

Laatst aangepast door Joren.Paulussen : 22nd November 2011 om 11:16.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd November 2011, 11:28
dries.crauwels dries.crauwels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Essen
Posts: 54
Ik ben het volledig eens met Noortje. De politie treed steeds vaker en harder op. Zo las ik eerder nog een artikel over ditzelfde incident waarbij een 84-jarige Occupy-Seattle-demonstrante pepperspray in de ogen kreeg. Ze werd zo tegen en wil en dank het 'druipende' gezicht van Occupy Seattle. (link onderaan)
Dit vond ik al erg omdat een 84-jarige dame het slachtoffer was van overbodig geweld. Maar toen ik dit artikel las kon ik mijn ogen niet geloven. Als een zwangere vrouw weg probeert te geraken is een stamp in haar buik zeker overbodig. Langs de andere kant is het zoals Noortje eerder zei niet zo verstandig om als 84-jarige dame of zwangere vrouw mee te doen aan zo'n betogingen. Wat natuurlijk niet weg neemt dat de vrouwen de pepperspray uitlokten.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...onstrante.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.