actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2016, 11:58
Maike.D*eltiens Maike.D*eltiens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 80
Help, mijn kind is verwend

Zes december, Sinterklaasochtend. De geur van een mooie kindertijd, pepernootjes, mandarijntjes en nieuw speelgoed vult de woonkamer. Links Frozen Elsa sing a long, rechts een Hot Wheels Truck, ergens daartussen nog een Paw Patrol strijkkralenset en wat verderop een step en een lichtgevende discobal die het geheel beschijnt als ware het een volgspot. Zoontje met Elsa, dochtertje met truck. Want we zijn genderneutraal. Nog een PlayStation erbij en iedereen blij. Voor eventjes. Want snel volgt de ontnuchtering: heb ik nu alwéér een PlayStation gekregen van de Sint? Het speelgoed vliegt de hoek in en de kinderen grijpen haastig naar hun eigen tablet om te kijken naar YouTubefilmpjes waar getoond wordt hoe je van een petfles een pennenzak maakt.

"Dan lijkt mijn woonkamer op de nieuwste vestiging van Bart Smit, moet ik op zoek gaan naar een lege petfles." Ziedaar het lot van Isa, moeder van een zoon en dochter, zeven en vijf.

Bron :http://www.demorgen.be/magazine/hel...rwend-b28444dd/ De Morgen 20 november 2016

Mening : Het is waar, het is al jaren een "trend", kinderen worden materialistisch verwend. Vooral rond de Sinterklaasperiode zien we ouders zeulen met volle winkelkarren, opgestapeld met allerhande "speelgoed". Ik vraag mij dikwijls af, vragen die kinderen dat allemaal aan de Sint? Vroeger werd er mij gezegd als ik te gretig alles neerpende in mijn brief aan de Sint dat ik ook nog wat moest overlaten voor de andere kindjes, maar blijkbaar is de Sint ook met zijn tijd meegegaan en brengt hij gewoon alles!
Vaak is het ook compensatie van de ouders omdat ze vaak weg zijn voor werk, niet veel tijd kunnen spenderen aan de kinderen en dan zo een beetje hun schuld "afkopen". Toch spreek ik van ondervinding dat een kind vaak beter en langer speelt met de meest gewone dingen zoals knutselmateriaal en zelfs een petfles en een rolletje plakband, maar dat staat natuurlijk niet goed wanneer men vraagt: "Wat heb je van de Sint gekregen!"
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.