actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2014, 15:19
Stef.V*nherck Stef.V*nherck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Dessel
Posts: 20
NIEUWSFLITS: Gent start met 'witte fietsen'-project

Stad Gent gaat her en der in de stad 'leenfietsen' verspreiden (op de foto: een soortgelijke fiets uit Amsterdam), die mensen gratis of tegen een kleine vergoeding kunnen gebruiken om zich te verplaatsen. Het schepencollege heeft het licht daarvoor op groen gezet.

'Het opstarten van een leenfietsenproject of ‘witte fietsen’-project is een belangrijke stap in ons mobiliteitsbeleid', zegt schepen Karin Temmerman (SP.A). 'Het fietsverkeer in Gent is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Meer en meer mensen kiezen voor de fiets en laten de wagen vaker op stal. Leenfietsen zullen verspreid staan over het grondgebied van de stad en zullen iedere gebruiker de mogelijkheid bieden om zich gratis of voor een beperkt bedrag te verplaatsen.'

Wanneer ze leenfietsen er exact komen en waar is nog niet uitgemaakt, het project wordt wel zeker verder uitgewerkt. Binnen twee jaar hoopt Temmerman dat de fietsen er staan. 'Om een kans op succes te hebben, moeten het er minstens enkele honderden zijn. En qua locaties mikken we zeker op de stations Sint-Pieters en Dampoort én op verscheidene plekken in het centrum. Daarbij zullen we wel rekening moeten houden met de beschermde stadsgezichten. Toch reken ik op stallingen voor de witte fietsen aan onder meer het Gravensteen, het Stam, het Smak, het Braunplein na de heraanleg...'

Mening: Ik vind dit een zeer goed idee. Doordat er fietsen staan opgesteld doorheen heel de stad denk ik dat de mensen snel een fiets gaan nemen om een kleine verplaatsing te doen. Ik heb echter wel enkele bedenkingen bij het project. Gaan deze fietsen gewoon zonder slot staan opgesteld? Wat als iemand een fiets neemt en hem zomaar ergens achterlaat? Je hebt geen gegevens van de persoon die de fiets genomen heeft want iedereen kan er zomaar één nemen. Hoe zit het met het onderhoud van de fietsen, of als iemand iets stukmaakt aan de fiets? Ik denk dat het een haalbaar project is, maar dat er nog goed moet nagedacht worden over verschillende belangrijke zaken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.