actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2014, 19:51
Sarah.G*ivers Sarah.G*ivers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 78
Syriëstrijder werkte drie jaar in kerncentrale van Doel

Syriëstrijder werkte drie jaar in kerncentrale van Doel

Een 26-jarige man uit Borgerhout die op het terrorismeproces in Antwerpen terecht staat en op dit ogenblik als moslimextremist strijdt in Syrië, werkte jarenlang als technicus in Doel. Tot hij in november 2012 naar Syrië vertrok. Dat meldt het vtm nieuws vrijdagavond.

Ilyass B. werkte drie jaar als technieker voor Vinçotte uit Wilrijk. Het bedrijf levert veiligheidscertificaten af en inspecteert of herstellingen in de kerncentrale voldoen aan de strenge normen. De taak van Boughalab bestond erin om de lasnaden in de kerncentrale te controleren. Die job gaf hem toegang tot de meest beveiligde zone van Doel, de warme afdeling. Dat is de plaats waar de kernreactor staat.

‘Eind 2012 heeft hij zelf beslist om het bedrijf te verlaten. Die man is nooit berispt en heeft zijn werk altijd voortreffelijk gedaan. We hebben daarna zijn veiligheidsmachtiging om de kerncentrale te betreden, teruggestuurd naar Binnenlandse Zaken’, klinkt het bij het bedrijf Vinçotte.

Ilyass B. staat op het terrorismeproces in Antwerpen terecht als een van de 46 beklaagden. De openbare aanklager vorderde deze week vijf jaar cel tegen hem en zijn kompanen. Boughalab zit momenteel in Syrië, waar hij vecht aan de zijde van een jihadistische groep gelinkt aan Al-Qaeda.

Bron: De Standaard 03/10/2014

Mening: Er is de laatste dagen al heel wat in het nieuws geweest over het terrorismeproces dat nu in Antwerpen aan de gang is. Het feit dat één van de syriëstrijders 3 jaar in de kerncentrale van Doel werkte, verontrust me. Het idee dat de man heel België had kunnen treffen door de kerncentrale te 'misbruiken' bezorgt me kippenvel. Ik vind niet dat men mensen van Syrische afkomst geen jobs van dergelijk belang meer mag geven, maar ik ben wel van mening dat men in de toekomst goed moet onderzoeken naar hun doen en laten vooraleer ze de job toegewezen krijgen.

Laatst aangepast door Sarah.G*ivers : 3rd October 2014 om 20:00.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.