actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2013, 19:43
Simon.Boddaert Simon.Boddaert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Tielen
Posts: 85
Verontwaardiging over "kannibalisme" Syrische rebel

Wereldwijd wordt verontwaardigd gereageerd op een video waarin een rebel zou vastgelegd hebben hoe hij het lijk van een regeringssoldaat opensnijdt. Vervolgens zou hij het hart en de lever van de man uitrukken en doet hij alsof hij in het hart gaat bijten. De oppositie heeft zich al gedistantieerd van de video.

De rebel zou Aboe Sakkar zijn, de bevelhebber van de islamitische Omar-al-Faroek-brigade. Sakkar zegt in de video: "Ik zweer bij God dat we jullie harten en levers zullen opeten, jullie soldaten van Bashar de hond" en hij spreekt ook beledigende taal aan het adres van de religieuze minderheid van de alawieten, waartoe ook president Bashar al-Assad behoort.

"Mocht blijken dat de opname en de identiteit van de dader echt zijn, dan is dit gedrag af te keuren", liet de Nationale Syrische Coalitie in Istanboel optekenen. Volgens de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch is het niet voldoende om dergelijke misdaden te veroordelen, de daders moeten ook bestraft worden.

Rebellenleider Aboe Sakkar was eerder ook al gefilmd terwijl hij raketten afschiet op sjiitische dorpen in Libanon en terwijl hij poseert met Hezbollah-strijders, die gedood werden terwijl ze aan de kant van Syrische leger vochten

Bron: De Redactie
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...0514_syrie_hart

Commentaar: Dit is verschrikkelijk. Fanatieken of radicalen die naar lieve lust moorden in Syrië onder het motto van vrijheidsstrijder en dan dit soort zaken doen. Wat zal er van Syrië overblijven na de burgeroorlog? Ik denk dat ik niet de enigste ben die dit zich afvraagt. Beelden uit Syrië verhalen overal verwoesting, wantoestanden, mensen die in onmogelijke omstandigheden proberen te overleven etc... Hopelijk komt er snel een einde aan!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th May 2013, 11:02
Jonas.Grauwels Jonas.Grauwels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herselt
Posts: 56
Het is al langer dan vandaag bekend dat de rebellenbeweging in Syrië gekaapt is door radicale islamisten en hieruit blijkt dit wederom. Westerse landen die de rebellen willen steunen en dit al doen d.m.v het leveren van wapens en financiële steun moeten maar al te goed beseffen dat ze ook de Omar-al-Faroek-brigade steunen, en zo ook onrechtstreeks de schandalige praktijken die zij uitvoeren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th May 2013, 12:43
R*y.Geerts R*y.Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Lille
Posts: 29
Ik ben het volledig met Jonas eens. De Westerse landen zijn keer op keer 'geschokt' door alle ellende, alle moorden, alle geweld,... Maar zijn het wij niet die hen de middelen ertoe geven? Natuurlijk niet alle middelen, maar de wapenfabrieken kijken volgens mij niet op een lijk meer of minder als het hen één extra euro of dollar of weet ik veel welke munteenheid zal opleveren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.