actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th October 2012, 13:43
G*mini.Deckers G*mini.Deckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 20
Picanol zoekt extra personeel, ondanks crisis

Picanol zoekt extra personeel, ondanks crisis

Picanol, de fabrikant van weefgetouwen in Ieper, is op zoek naar extra personeel. Het bedrijf heeft dit jaar al meer dan 125 werknemers aangeworven en is daarmee een uitzondering in de huidige golf van ontslagen.
Picanol realiseerde in het derde kwartaal een omzetstijging van 19 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar: 116,72 miljoen euro dit jaar, tegen 97,88 miljoen euro vorig jaar. De vraag naar nieuwe Picanol-weefmachines bleef ook in het derde kwartaal "op een erg hoog niveau", zegt het bedrijf. "De groep moet daarbij sterk inzetten op flexibiliteit om productiepieken op te kunnen vangen."

De komende maanden wil Picanol een 30-tal nieuwe mensen aanwerven. Het bedrijf zoekt extra monteurs en logistiek personeel. Daarnaast zijn er ook vacatures voor technische profielen. In het vorige kwartaal werden al 50 extra tijdelijke arbeiders in dienst genomen. In totaal zijn in de loop van 2012 al 125 aanwervingen gebeurd.

"We hebben vorig jaar een aantal nieuwe weefmachines op de markt gebracht. Daar profiteren we vandaag van, samen met de gunstige eurokoers", aldus woordvoerder Frederic Dryhoel, die zegt dat het orderboek voor weefmachines ook voor de volgende maanden goed gevuld is. De crisis lijkt Picanol dus niet te deren. In het recente verleden was dat nog anders. In 2009 werden 115 banen geschrapt.

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...anolZoektMensen 30/10/12

Eigen mening: Ik vind dit heel mooi dat er toch nog bedrijven zijn die dit kunnen verwezenlijken in een tijd als deze. Toch vraag ik me af hoe ze dit doen en waarom de rest dit ook niet kan. Ze denken vooruit en gebruiken dan de winst van afgelopen jaren om de moeilijke crisisjaren door te komen. En ze leren ook uit hun fouten van in 2009. Eigenlijk zou een bedrijf altijd voorbereidt moeten zijn op een eventueel moeilijkere periode vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.