actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2015, 15:17
zico.s*olders zico.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: olen
Posts: 25
Nieuw voorstel: kortere zomervakantie, extra vrijaf in herfst en mei

[B]Zeven weken zomervakantie, een langere herfst*vakantie én een nieuwe Hemelvaartvakantie. Dat voorstel ontwikkelde de Vlerick Business School.

Het lijkt een gek idee, maar het nieuwe model moet onze samenleving jaarlijks 38 miljoen euro opleveren. Omdat we minder in de file staan en minder leraars uitvallen door stress en burn-outs.

Pedagogen zijn alvast gewonnen voor het idee. “Onze zomervakantie duurt nu veel te lang”, zegt Martin Valcke van de UGent. “Voor minstens 35 procent van de leerlingen leidt dat tot een terugval in de schoolresultaten. Vooral bij leerlingen die het al moeilijk hebben en thuis bijvoorbeeld geen Nederlands spreken. Bovendien beginnen leerlingen zich op het einde van de vakantie te vervelen en hebben ze opnieuw nood aan structuur.”

Volgens de studie zou dit voorstel beter zijn voor onze economie, maar ook voor de toeristische sector én voor onze gezondheid. Lees vrijdag het hele artikel in Gazet van Antwerpen.

Bron: Gazet Van Antwerpen 13/11/2015
http://www.gva.be/cnt/dmf20151113_0...n-herfst-en-mei

Eigen mening: Ik vind het persoonlijk helemaal geen goed voorstel. Elk kind of jongere kijkt uit naar de zomervakantie en dat zal wel een beetje minder het geval zijn dan. Ik vind dat de zomervakantie niet te lang duurt want je hebt zoveel te doen dan. Langs de ene kant gaan de kinderen volgens mij wel meer onthouden van school met minder vakantie dat zou dan weer wel positief zijn. Toch blijf ik voorstander van deze zomervakantie en niet in te korten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.