actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2010, 11:55
VanGenechten.Steven VanGenechten.Steven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Olen
Posts: 29
Obama roept moslimwereld op te helpen in strijd tegen Al-Qaida

De Amerikaanse president Barack Obama heeft de moslimwereld woensdag opgeroepen om de Verenigde Staten te helpen in hun strijd tegen al-Qaida. Hij deed dat aan het eind van zijn bezoek aan Indonesië, waar hij als kind enkele jaren woonde.
President Barack Obama in Indonesië
. Foto Reuters.

De Amerikaanse president herhaalde wat hij vorig jaar al in Caïro zei, namelijk dat de VS geen oorlog voeren tegen de Islam, en riep alle partijen op om 'voorbij de achterdocht en het wantrouwen' te kijken.

'Degenen die willen opbouwen, mogen geen plaats laten aan terroristen die willen vernielen', aldus Obama, die veel lof had voor de vooruitgang die Indonesië heeft geboekt in het uitroeien van terroristen en het bestrijden van extremistisch geweld.

Daarnaast verklaarde de president dat de diversiteit in Indonesië een voorbeeld is voor de rest van de wereld. 'Ook al is dit land van mijn jeugd op zoveel manieren veranderd, de dingen die ik leerde liefhebben in Indonesië - de geest van verdraagzaamheid die in de grondwet is ingeschreven en die gesymboliseerd wordt in jullie moskeeën, kerken en tempels en in jullie zelf - zijn nog steeds aanwezig', aldus Obama, die als jonge knaap van 1967 tot 1971 in Jakarta woonde nadat zijn moeder met een Indonesiër was getrouwd.

Obama verliet Indonesië uiteindelijk twee uur vroeger dan gepland omdat wordt gevreesd dat de aswolken van de vulkaan Merapi later op de dag het vliegverkeer wel eens in de war zouden kunnen sturen.

De volgende etappe is Zuid-Korea waar Obama de top van de G20 zal bijwonen die donderdag start.

bron: De tijd
link: http://www.tijd.be/nieuws/politiek_...-3145.art?ckc=1
auteur: Belga

Ik vind het een goede benadering van Obama. Terrorisme wordt vaak geassocieerd met de Islam, maar dit is eigenlijk een misvatting. De Islam is een godsdienst zoals het Christendom en staat los van het terrorisme. Door deze oproep zal hopelijk de rest van de wereld inzien dat het woord 'Islam' niet direct leid naar 'terrorisme'.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th November 2010, 13:28
Christophe Christophe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 38
Citaat:
Ik vind het een goede benadering van Obama. Terrorisme wordt vaak geassocieerd met de Islam, maar dit is eigenlijk een misvatting. De Islam is een godsdienst zoals het Christendom en staat los van het terrorisme. Door deze oproep zal hopelijk de rest van de wereld inzien dat het woord 'Islam' niet direct leid naar 'terrorisme'.


Ik ben met deze redenering akkoord.
Maar ik denk niet dat nu ineens heel de wereld van gedrag gaat veranderen omdat Obama zei dat Islam maar een religie was. In het christendom zijn er veel die denken dat Mohammed, de eerste profeet, de zoon van de duivel was. Zo dachten ze er toch over in de Middeleeuwen toch over. Ik denk dat ons gedrag wat milder is geworden maar toch combineert men uit "gewoonte" terrorisme met Islam. Volgens mij komt dit omdat wij de Islam al duizend jaar als vijand van God zien. In ieder geval voor de gelovige christenen. Op het nieuws combineert men meestal ook de Islam met terrorisme. Terwijl terrorisme ook door christenen of andere wordt gebruikt. Het zal naar mijn mening nog een paar generaties duren vooraleer dit conflict wordt opgelost. Als het ooit opgelost gaat geraken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th November 2010, 21:51
Sanne.Brys Sanne.Brys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 89
Obama roept moslimwereld op te helpen in strijd tegen Al-Qaida

Bij het lezen van dit artikel heb ik gemengde gevoelens.
Enerzijds vind ik het correct en positief om het terrorisme op deze manier te benaderen. Het is inderdaad de extreme organisatie Al-Qaida die voor terreur zorgt en niet alle gematigde moslims.
Het is ook niet eerlijk om alle supporters van een bepaalde voetbalploeg te veroordelen omdat er enkele heethoofdige hooligans actief zijn.
Anderzijds blijf ik voorzichtig in het aanvaarden van de massale integratie van de islam in onze maatschappij. Het is en blijft, mijns inziens, een vrouw onderdrukkende beweging.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.