actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2015, 15:52
Eline.A*riaensen Eline.A*riaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 80
Ontsnapte gevange gevat na klopjacht in Leuven

Ontsnapte gevange gevat na klopjacht in Leuven

De politie van Leuven was een tweetal uur op zoek naar een verdachte die kon ontsnappen uit het Leuvense gerechtsgebouw. De man was nog geboeid. Hij kon gevat worden aan de Dijleterrassen dankzij de hulp van alerte Leuvenaars. Dat meldt de Leuvense politie.

Het ging om een Nederlandse twintiger die gekleed was in een blauw trainingspak. De man werd vandaag voorgeleid door de politie van Tienen maar kon geboeid uit het gerechtsgebouw ontsnappen.

De Leuvense politie en een helikopter van de federale politie startten een zoektocht naar de jongeman. Er werd ook een oproep uitgestuurd naar de chauffeurs van De Lijn om mee een oogje in het zeil te houden.

Na enkele uren is de politie erin geslaagd de ontsnapte gevangen te vatten, 'dankzij enkele alerte Leuvenaars', klinkt het bij de Leuvense politie.

Bron:
06/10/2015 - De Standaard - hsb, km
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151006_01905126

Eigen mening:
Bij het lezen van dit artikel stelde ik mij meteen de vraag "Hoe kan dat nu?". Hoe is het mogelijk dat een geboeide man zomaar kan ontsnappen uit het gerechtsgebouw? Blijkt nu wel duidelijk dat de bewaking in het gerechtsgebouw minimaal is. Zowel de politieagenten die waarschijnlijk bij de geboeide man moesten blijven hebben hun taak niet volbracht. Ik stel me er vragen bij. Al een geluk hebben ze de man na een aantal uren terug kunnen oppakken, mét de hulp van media en allerlei hulpmiddelen zoals helikopters. Het blijft een raadsel voor mij. Het bewaken van een geboeide man is deel van de job als politieman, denk ik dan. Raar is dit, vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.