actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2013, 15:21
E*elien.vennekens E*elien.vennekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 4
Verkrachters proberen sporen te wissen met bijtend product

Twee Nederlandse neven die op nieuwsjaarsnacht 2012 een 19-jarig Turnhouts meisje ontvoerden, verkrachtten en mishandelden, staan deze week terecht in Den Bosch. Ze riskeren 12 jaar cel.

Kelly had met vrienden oudejaarsavond gevierd in het centrum van Turnhout. Rond 4u in de ochtend kregen het meisje en haar vriend kregen ruzie, waarop naar haar ouders ging. Onderweg bedacht ze zich en keerde toch terug. Maar ze geraakte er niet meer. "Ik passeerde een man die mij plots langs achteren vastgreep", getuigde ze kort na de feiten. "Onmiddellijk sleurde hij me een bestelwagen in."

Gruwel duurde twee uur

Na een tijdje rijden werd Kelly in een huis langs de Fransebaan in Eindhoven binnengebracht. Daar hebben de mannen haar uitgekleed en meermaals brutaal verkracht. Tussendoor werd ze vernederd en geslagen. Meer dan twee uur duurde de gruwel. Daarna kreeg ze warme chocomelk aangeboden en werd ze grondig gewassen. Ze maakten haar nagels proper om DNA-onderzoek nadien onmogelijk te maken en hebben haar vagina bewerkt met een bijtend product om zaad en andere sporen grondig uit te wissen.

Uiteindelijk werd ze op de ijskoude ochtend van 1 januari halfnaakt achtergelaten aan een verlaten veldweg in Waalre, over de Nederlandse grens.

Wetboek

De Nederlandse verdachten Ronald V.K. (31) en Clint V. (28) werden maanden nadien gearresteerd. Clint V. zat al in de gevangenis van Turnhout voor het plegen van overvallen in onder meer Mol.

"Ik heb het openbaar ministerie gevraagd om de daders ook in verdenking te stellen van foltering", zegt advocaat Jef Vermassen. "Maar in Nederland staat dat helaas niet in het strafwetboek. Daarom had ik liever gehad dat het proces in België werd gevoerd. Ze is tenslotte toch hier ontvoerd. In dat geval zou de straf veel zwaarder geweest zijn dan de twaalf jaar die ze nu riskeren."

Bron: http://www.gva.be/regio-kempen/turn...-product-2.aspx
9 oktober 2013

Mening: Telkens als ik zo'n bericht lees of hoor op de radio denk ik altijd, wat scheelt er toch met die mensen? Ik heb absoluut geen respect voor deze mensen. Zoals het artikel zegt vind ik het ook spijtig dat het proces niet in België is gevoerd, 12 jaar vind ik nog niet lang genoeg, in België hadden ze misschien levenslang kunnen krijgen. Wat ik nog raar vindt is dat foltering niet in het strafwetboek staat van Nederland.. Bedoelen ze daarmee dat ze in Nederland wel mensen mogen folteren met een bijtend middel en mogen verminken maar dat wordt niet gestraft?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.