actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2009, 19:02
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: herentals
Posts: 34
Maleisië zoekt kind in België

De Maleisische overheid is op zoek naar een vijfjarig jongetje dat door zijn Nederlandse vader werd weggehaald bij zijn moeder. De man zou zich momenteel in België bevinden.

De Maleisische moeder had het hoederecht over haar zoontje verworven. Ze had verklaard dat ze eraan twijfelde of haar man, die moslim was geworden voor hun huwelijk, het kind wel volgens de principes van de Islam opvoedde. Vorige maand besliste het gerecht in Maleisië dat de moeder het hoederecht en de Nederlandse vader bezoekrecht kreeg.

Het koppel, dat samen in België heeft gewoond, maakte elkaar al herhaaldelijk zwart in de Maleisische media. Volgens de man hield zijn ex hem na de scheiding weg van hun zoon.

Bron: het Nieuwsblad online

Ik vind het ten eerste al zeer belachelijk dat de moeder eraan twijfeld of het kind wel volgens de principes van de Islam werd opgevoed door de vader. Zoveel ken ik niet van de Islam, maar is het dan ook niet tegen hun principes om kinderen bij hun ouders weg te halen? En het gerecht in Maleisië zal de kant van de moeder wel kiezen uiteraard, aangezien de vader 'buitenlander' is. Ik hoop in ieder geval dat het allemaal snel word opgelost en dat het geen gedoe word voor het kind!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.