actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2014, 09:56
Sharon.G*bruers Sharon.G*bruers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 64
103 van de 138 Delhaizes zijn gesloten



Door een staking zijn de meeste Delhaize-warenhuizen in eigen beheer gesloten. De zelfstandige winkels zoals AD en Proxy zijn wel open.

Sinds gisterochtend zijn de distributiecentra in Zellik, Ninove eb Molenbeek geblokkeerd en zijn er stakingsacties in enkele warenhuizen. Die hebben zich vanochtend nog uitgebreid.

Volgens woordvoerder Roel Dekelder van Delhaize zijn hun 103 van de 138 winkels in eigen beheer gesloten door de acties. De 550 zelfstandige winkels van Shop&Go, AD en Proxy zijn wel open, benadrukt hij. "Delhaize betreurt de acties. Dit zal grote economische schade berokkenen aan het bedrijf", merkt woordvoerder Dekelver op.

In juni kondigde de warenhuisketen een grote herstructurering aan. Daarin werd het collectief ontslag van 2.500 werknemers en het stopzetten van 14 van de 138 supermarkten in eigen beheer aangekondigd. Die gesprekken zitten nu in de informatie- en consultatieronde.

Eerder deze week stelde de directie volgens de vakbonden voor om de pauzes niet langer te betalen en een anciënniteitsdag te schrappen en om de loonvoorwaarden van alle medewerkers aan te passen. De bonden zeggen dat dat tot een daling van het brutoloon met 90 euro per maand zal leiden. Daarop braken de acties uit.

Bron: 17/10/2014, De Redactie, http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/e...5?eid=1.2121144

Mening: Een staking is nooit evident, maar toch is een sanering nodig om rendabel te blijven. Ik hoop maar dat de staking iets teweeg gaat brengen, zodat er geen verdere stakingen moeten komen. Voor de mensen zelf en de staat is een staking natuurlijk allesbehalve goed, het is enkel goed voor het bedrijf zelf om een standpunt te maken en rendabel te blijven. Ik vind dat de verschillende Delhaize winkels al vaak genoeg hebben gestaakt, ik vraag me af wanneer er verandering gaat komen. Natuurlijk, er zijn talloze andere supermarkten buiten Delhaize die vele groter of talrijker zijn, ik kijk er alleszins niet naar om.

Laatst aangepast door Sharon.G*bruers : 17th October 2014 om 10:03.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.