actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2010, 21:46
Sharon van Ballaer
Gast
 
Posts: n/a
[B]"In 2300 is onze planeet te warm voor de mens"[/B]

"In 2300 is onze planeet te warm voor de mens"

Door de opwarming van de Aarde dreigt een grote hap van onze planeet binnen drie eeuwen te heet te zijn geworden om nog menselijke bewoning toe te laten. Die apocalyptische visie schildert een vandaag gepubliceerde studie van wetenschappers van de Australische University of New South Wales en de Amerikaanse Purdue University.

Twaalf graden te warm
Op sommige plaatsen stijgen de temperaturen dermate dat de mens zich er niet meer kan aanpassen of overleven. Het probleem stelt zich acuut, aldus de vorsers, vanaf een gemiddelde globale temperatuurstijging van ongeveer 7 graden Censius. In sommige gebieden komt dat neer op een stijging met 12°C, en wordt menselijke bewoning aldaar onmogelijk.

Kortzichtig onderzoek broeikaseffect
Dat de aarde deze eeuw nog 7 graden verhit, acht professor Steven Sherwood onmogelijk. Het risico dat het verder opbranden van fossiele brandstoffen die stijging tegen het jaar 2300 teweegbrengt, is evenwel des te groter. Sherwood schat de kans op fifty-fifty.
Sherwood hekelt het "kortzichtige" onderzoek naar het broeikaseffect, omdat de gevolgen op lange(re) termijn nooit in ogenschouw worden genomen.

De studie is gepubliceerd in het Amerikaanse vaktijdschrift Proceedings van de National Academy of Sciences. (belga/lb/gb)
11/05/10 18u57

bron; www.hln.be

Mijn mening:
Van een opwarming van de aarde merken we dezer dagen niet veel. Toch is het dus wel degelijk aan het gebeuren. Of ik het eens ben met het artikel weet ik nog niet echt. Er zijn meerdere visies op het verloop van het broeikaseffect op de aarde. Zo spreekt men bijvoorbeeld ook van een volgende ijstijd, … In ieder geval, ik ben het eens met de eindconclusie van het onderzoek. Het is niet de aarde, maar de mens die onder zijn fouten zal leiden. We moeten respect naar de aarde toe tonen, om ook zulk respect van de aarde te kunnen krijgen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th May 2010, 11:30
Bram Jacobs Bram Jacobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 110
Er moet gewoon een akkoord komen tussen de grote vervuilers in de wereld.

Zoals Sharon al zegt maakt het niet uit of er nu een nieuwe ijstijd aankomt
of dat het in 2300 te warm is op bepaalde plaatsen, de mens zal er toch onder lijden.

Daarom moeten vooral China en de VS, hun uitstoot gaan verminderen.
Zij zijn de grootste vervuilers.
De kleinere landen gaan op zich niet veel op hun eentje kunnen doen.
Daarom moet iedereen achter een akkoord staan om de klimaatverandering aan te pakken.

Ik snap niet waarom er zo moeilijk over gedaan moet worden.

Is het toekomstig leven op deze planeet dan niet meer belangrijk?!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th May 2010, 14:43
daphne.nauwelaerts daphne.nauwelaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 99
Dat er geen deftig akkoord is gekomen tussen China en de VS kan ik ergens wel begrijpen. China heeft volgens mij het gevoel gehad dat de VS nog maar eens de baas wilde spelen. De VS wil zelf de andere maar gaan controleren op de klimaatregelen, maar over hun eigen concrete klimaatambities zeggen ze dan weer bitter weinig. Steeds weer praten ze over de uitstoot verminderen en afspraken maken. Allemaal goed en wel die Co2-reducties, maar hoe ze dit gaan doen daar spreken ze niet van. Er zouden beter duidelijke afspraken gemaakt moeten worden om de productie van energie in de wereld op een andere manier toe te passen. Energie is er nodig, men zou zich dus moeten bezig houden hoe ze overal ter wereld voor een ander soort van energie kunnen zorgen. Onze technologie staat zo ver, als ze zouden samenwerken en er allemaal iets aan wilden doen... dan zouden de gevolgen op langere termijn misschien niet zo schrijnend zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.