actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th April 2010, 11:02
jelledebelder jelledebelder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist o/d Berg
Posts: 93
Vlaamse overheid heeft geen overzicht van haar vastgoed

Vlaamse overheid heeft geen overzicht van haar vastgoed

De Vlaamse overheid heeft geen bruikbaar en volledig overzicht van de gebouwen en gronden die ze bezit. Daarom weet ze ook niet of ze gebouwen van de hand kan doen of kan verhuren, of er meer van haar diensten kan huisvesten, schrijven de Corelio-kranten vandaag. Bevoegd minister Geert Bourgeois belooft beterschap tegen het einde van het jaar.

Het was voormalig minister van Binnenlands Bestuur Marino Keulen - nu parlementslid - die Bourgeois om een stand van zaken vroeg. Hij herinnerde zich dat ook in de vorige regeerperiode al eens gevraagd was naar de inventarisatie van het Vlaams "onroerend patrimonium".

Bourgeois moest toegeven dat die nog niet rond is, maar benadrukt dat zijn administratie er volop mee bezig is. Dat was ook uitdrukkelijk voorzien in de regeerverklaring én de beleidsbrief. Eens de hele onderneming rond is, wil de minister overgaan tot een "proactief beheer" van de vastgoedportefeuille. Daarvoor zal men alles professioneel in kaart brengen, dus bijvoorbeeld ook de energieprestaties van de gebouwen.

Vooral het vastgoed van de agentschappen en de buitendiensten maken het een complexe zaak, aldus nog de Corelio-kranten. Bourgeois verwacht dat zijn administratie ook die gebouwen tegen de jaarwisseling allemaal in kaart zal hebben gebracht. De gebouwen van de departementen en de centrale diensten werden al opgelijst. (belga/ka)

'De Morgen', 09/04/10, 10u16

Eigen mening:

Ik hoop dat de bevoegde minister (Bourgeois) woord houdt, zodat de Vlaamse overheid tegen het einde van 2010 'eindelijk' wél een duidelijk overzicht heeft betreffende het aantal gronden en gebouwen dat deze bezit. Dit lijkt mij noodzakelijk om als overheid zijnde op een efficiënte manier te kunnen werken: wanneer men duidelijk weet heeft van het exacte vastgoed dat men bezit, zal men geen gekke/onnodige vastgoeduitgaven hoeven te verrichten. In tijden van besparingen lijkt mij dit geen overbodige luxe.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th April 2010, 11:49
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Vlaamse overheid heeft geen overzicht van haar vastgoed

Ik ben die politieke onwetendheid stilaan beu aan het worden... Je hoort tegenwoordig niets positiefs meer over onze overheid.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th April 2010, 16:48
Inne.Vets Inne.Vets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: tielen
Posts: 103
Het is toch erg dat de overheid zo veel geld uit geeft aan het onderbrengen van asielzoekers in hotels. Als de overheid hier gebouwen voor heeft om deze mensen onder te brengen is het echt stom om daar zoveel geld aan uit te geven. Het is crisis en het geld kan niet op. Ik wou dat ik dat ook kon zeggen.
Zelf moeten we betalen voor leegstaande gebouwen. Is het dan normaal dat de overheid zelfs niet weet hoeveel zij er hebben leegstaan.
Als België nog geen zottekot was, is het dat nu zeker en wel geworden. We zijn zo'n klein land en we kunnen het niet eens fatsoenlijk besturen. We weten zelfs niet wat we juist allemaal hebben. Dan kunnen we er ook niet voor zorgen dat alles er goed mee gaat.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.