actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th March 2010, 21:54
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas-Turnhout
Posts: 122
Demotte wil met "coaching" zelfvertrouwen Walen opkrikken

Demotte wil met "coaching" zelfvertrouwen Walen opkrikken

datum: 05/03/2010
bron: DeMorgen.be


Volgens Waals minister-president Rudy Demotte (PS) leiden Walen te vaak aan een gebrek aan zelfvertrouwen. Walen hebben wat hulp nodig om te beseffen "dat ze iets waard zijn", zei hij vanochtend op Bel RTL. Zijn identiteitsverhaal moet dan ook eerder gezien worden als "een vorm van coaching voor Walen", aldus Demotte.

Demotte liet onlangs weten dat hij het Waals gewest naar aanleiding van zijn dertigste verjaardag wil omdopen tot "Wallonië" en het weer een "positieve identiteit" wil geven. Maar dat project wordt niet overal even goed ontvangen. Zo vindt oppositiepartij MR het maar belachelijk om te praten over identiteit, terwijl het gewest in een belabberde staat verkeert.

Demotte stelde evenwel dat hij het niet zozeer had over identiteit, maar over vertrouwen. Aan de hand van Waalse "success stories" wil hij de inwoners van het gewest tonen dat ze iets waard zijn. "Een vorm coaching voor Walen", verduidelijkte hij. Gevraagd naar de onrust in zijn regering, stelde Demotte dat hij "elders al erger meemaakte", bijvoorbeeld in de regeringen Verhofstadt en Hasquin. Met drie regeren is niet altijd makkelijk, erkende hij nog. (belga/dea)

---------------------------

mening/evaluatie:


Een gebrek aan zelfvertrouwen ... Walen? Toch wel ja! Voor mij leek het in eerste instantie onrealistisch. Maar door meer informatie op te zoeken, ben ik meer te weten gekomen over de Walen en hun identiteitscrisis.

Wat voor de Vlamingen als evident lijkt, is het voor de Walen daarom nog niet, namelijk een eigen identiteit. De Walen hebben hier inderdaad wel wat problemen mee... een gebrek aan zelfvertrouwen. Dit heeft verschillende oorzaken bijvoorbeeld op economische vlak de belabberde economische toestand, op cultureel vlak het feit dat ze geen eigen feestdag hebben en dat ze gedomineerd worden door wat er in Frankrijk gebeurd.

Of Waals minister-president Rudy Demotte dit gebrek aan zelfvertrouwen kan oplossen door de zogenaamde 'coaching', daar heb ik mijn twijfels over.
Maar hij kan in ieder geval eens proberen. Ik wens hem veel succes!

Als je meer wil weten, bekijk dan zeker deze site: http://www.penhouse.be/nationaal/documents/vincent.pdf
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.