actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th April 2010, 15:29
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
CD&V wil onderhandelen zonder deadline

CD&V-voorzitster Marianne Thyssen vraagt zich af of Open Vld - door opnieuw een deadline te stellen voor het B-H-V-overleg tegen donderdag - een oplossing wil of een crash van de onderhandelingen verkiest. Zo sneerde ze in het VRT-programma De Zevende Dag naar Open Vld-voorzitter Alexander De Croo. Ook de oppositiepartijen sp.a, N-VA en Vlaams Belang verklaarden het bochtenwerk van de Vlaamse liberalen niet te begrijpen.

Volgens Marianne Thyssen moeten de partners onderhandelingen hebben waarvan ze weten dat ze opschieten. Als er een goed begrip is rond de onderhandelingstafel, mag dat niet verloren gaan door de deadline van iemand, aldus Thyssen. Ze wees erop dat Open Vld door haar demarche de onderhandelingen al met vier dagen heeft vertraagd.

Geloofwaardigheid zoek
Open Vld-voorzitter De Croo fietste om de kritiek op de nieuwe deadline heen. Volgens De Croo gaat het helemaal niet om zijn deadline, maar om de natuurlijke deadline die opgelegd wordt door het parlement. Donderdag kunnen de Vlaamse splitsingsvoorstellen immers in de Kamer geagendeerd worden.

Volgens sp.a-voorzitster Caroline Gennez en N-VA-voorzitter Bart De Wever is de geloofwaardigheid van de onderhandelingen goed zoek door deadline na deadline op te stapelen.

Datum: 25/04/2010
Bron: De Morgen

Eigen mening:
Ik denk dat opnieuw een deadline instellen weinig effect zal hebben. Vorige donderdag, de eerste deadline, was al geen succes. Als er telkens opnieuw nieuwe deadlines gepland worden, is het effect ook weg. Zo kunnen we altijd alles maar uitstellen. Dan wordt er niet meer gesproken over een deadline. Maar toch vindt ik dat er een tweede kans mag komen. Misschien zal deze weer uitlopen in een ruzie tussen de verschillende politieke partijen, het zou kunnen. Er is al zoveel tijd besteed aan dit onderwerp, een tweede kans op onderhandelingen zal het nu niet meer maken. We zullen wel zien hoe de partijen het uitvechten. Ik hoop alleen dat, als er weer geen beslissing genomen kan worden, er niet opnieuw zoveel problemen rond gemaakt worden. Dan blijft het voor mijn part maar zoals het is. De mensen zijn van deze situatie nog niet dood gegaan. En dan kan de politiek zich weer bezighouden met andere zaken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.