actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th February 2010, 21:27
Geert.Janssen Geert.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Olen
Posts: 84
MR wil stemming boerkaverbod

BRUSSEL - De partij MR heeft aan André Frédéric (PS), de voorzitter van de Kamercommissie Binnenlandse Zaken, gevraagd om zo snel mogelijk over te gaan tot de stemming van de verschillende voorstellen rond het invoeren van een boerkaverbod in het openbaar.

'Het wordt tijd dat dit verbod wordt onderzocht en gestemd. We moeten de intentieverklaringen overstijgen. Er lijkt zich een meerderheid te vormen voor de invoering van het verbod dat wij al langer vragen', aldus Kamerlid Denis Ducarme.

Een boerka is een kledingstuk dat het volledige lichaam bedekt. Tegenstanders vinden het verbod vaak overbodig, omdat de boerka zeer marginaal blijft in ons land.

Niet alleen MR wil dat er vaart komt in deze zaak. Maandag kondigde cdH-Kamerlid Georges Dallemagne aan dat hij een wetsvoorstel zou indienen om een boerkaverbod in te voeren op openbare plaatsen. Een gelijkaardig voorstel werd door CD&V ingediend in de Senaat.

De standaard dinsdag 09 februari 2010, 11u21
chc


Eigen mening:

Ik heb absoluut niets tegen personen van andere origine maar ik vind wel dat ze zich moeten aanpassen aan bepaalde gewoonten van hier in België.
Ik vind het dus inderdaad normaal dat er word gestemd voor dit.
Ik vind dit veel erger als een hoofddoek.
Ik heb absoluut niets tegen andere geloofsovertuigingen maar een boerka vind ik erover.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th February 2010, 13:26
Thomas.Wynants Thomas.Wynants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Retie
Posts: 57
Ook ik vind dat men ergens toch wel een lijn moet trekken. Een multiculturele samenleving klinkt in theorie zeer schoon maar als men verplicht wordt om in een samenleving te wonen zonder enige afspraken dan gaat dit snel de foute kant opgaan.
Ik kan het ook niet geloven dat de meeste mensen (zoals ze beweren) er zelf voor kiezen om zo'n boerka te dragen.
Daarom ben ik ook blij te lezen dat meerdere politieke partijen van dit onderwerp werk maken, hoe lang het ook weer moge duren voor de wet er uiteindelijk zal zijn!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th February 2010, 16:26
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
MR wil stemming boerkaverbod

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee dat er mensen een boerka dragen. Zolang ik het zelf maar niet moet dragen. Maar ik begrijp wel dat het op sommige plaatsen niet gepast is om in een boerka rond te lopen. Ik vind dat bijvoorbeeld scholen, bedrijven,... zelf hun regels moeten opstellen. Gewoon op straat vind ik niet dat mensen worden verboden een boerka te dragen. Het is natuurlijk maar een vreemd zicht, maar ik denk niet dat je daar iemand kwaad mee doet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.