actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th October 2016, 20:46
dennis.o*usu dennis.o*usu is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Noorderwijk
Posts: 81
Gemeenten gaan grensoverschrijdend Whatsapp’en tegen inbrekers

Gemeenten gaan grensoverschrijdend Whatsapp’en tegen inbrekers

Criminelen stoppen met hun activiteiten niet aan de landsgrenzen en daarom hebben drie Belgisch-Limburgse en twee Nederlandse gemeenten de handen in elkaar geslagen. In de Nederlandse provincie Noord-Brabant is vandaag de eerste grensoverschrijdende buurtpreventie via Whatsapp gelanceerd.

Aan de buurtpreventie nemen de Belgische gemeenten Hamont-Achel, Bocholt, Kinrooi en de Nederlandse gemeenten Cranendonck en Weert deel. Volgens de burgemeester van Kinrooi, Jo Brouns (CD&V), gaat het om het eerste netwerk in Europa dat grensoverschrijdend aan de slag gaat.

Ogen en oren

‘In Kinrooi zijn al drie buurtnetwerken actief, namelijk in Geistingen, het centrum en de Schans en de Drietak. De criminelen werken uiteraard grensoverschrijdend. Met het vandaag gelanceerde netwerk kunnen we allemaal informatie uitwisselen. De coördinatoren gaan de gegevens delen en uiteraard ook aan de politie meedelen. De buurtnetwerken die nu in contact met elkaar komen, betekenen meer ogen en oren voor de politiediensten. In Nederland staat men al verder met deze Whatsapp-groepen. In ons land groeit het stilaan’, aldus Brouns.

Het gekoppelde buurtpreventienetwerk telt nu zowat vijfduizend leden, die via Whatsapp met elkaar in verbinding staan. De samenwerking zal constant geëvalueerd worden.

Bron: de Standaard, 12/10/2016
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161012_02515967

Mening: Ik vind dit een goed initiatief. Zoals in het artikel gezegd wordt laten inbrekers zich niet tegenhouden door de grenzen, integendeel zelfs. Door gebruik te maken van WhatsApp kunnen de politiediensten elkaar sneller verwittigen dan via de traditionele manier en hierdoor kunnen inbrekers sneller te pakken krijgen. Ik denk dat dit in zekere mate het gevoel van veiligheid verhoogt voor de buurtbewoners. Ik zie in het buurtpreventienetwerk op het eerste zicht geen nadelen, ik zou het zelfs een goed idee vinden om dit niet enkel tot deze 3 gemeenten te beperken. Dit systeem zou in heel ons land ingevoerd moeten worden, voornamelijk dan aan de landsgrenzen.

Laatst aangepast door dennis.o*usu : 12th October 2016 om 20:53.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.