actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2013, 14:12
L*en.Daems L*en.Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 28
"Bellens vraagt vertrekpremie van 800.000 euro"

"Bellens vraagt vertrekpremie van 800.000 euro"

Belgacom-CEO Didier Bellens heeft een aanvraag ingediend om een ontslagvergoeding van 800.000 euro te ontvangen. Dat schrijft de krant L'Echo op haar website. Vanavond beslist de regering over zijn lot.

Volgens de Franstalige krant wil de Belgacombaas uitbetaald worden tot september 2014. Dat komt neer op een bedrag van ongeveer 800.000 euro. Tot nu toe werd een nettobedrag van 2 ŕ 2,4 miljoen euro genoemd als 'gouden parachute'.

Het lijkt weinig waarschijnlijk dat het kernkabinet aan zijn vraag zal tegemoetkomen. De regering wil Bellens zonder vertrekpremie ontslaan omdat hij een zware fout begaan heeft. Om vijf uur vanavond komt het kernkabinet samen om de zaak te bespreken. Een beslissing valt wellicht pas na het sluiten van de beurs.

Uithaal naar regering
Bellens haalde vorige week fors uit naar de Belgische regering die hij zijn ''moeilijkste aandeelhouder'' noemde. Premier Di Rupo noemde hij een "klein kind dat aan het eind van het jaar om zijn sinterklaas komt''. Eerder waren er de verdachte handel in vastgoed en de aanvallen op het kritische CD&V-kamerlid Roel Deseyn. En toen bleek dat zijn positie op het spel stond, promoveerde Bellens zijn beschermelinge tot directeur Public Affairs.

Bron: De Morgen
Link: http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Ec...-000-euro.dhtml
Datum: 15-11-2013

Mening: Ik vind het nogal een rare situatie met Didier Bellens. Maar als ik 1 ding zeker weet is dat ik vind da hij zo'n grote vertrekpremie niet verdient. Hij had al een heel mooi loon bij Belgacom. CEO van Belgacom is een job met veel verantwoordelijkheid en het is logisch dat er een groot loon bij komt kijken maar een grote vertrekpremie vind ik overbodig. 800 000 euro, zoveel geld zal een gemiddelde Belg niet snel bezitten en hij zou het krijgen nadat hij ontslagen wordt?! Dat kan gewoon niet. Als je kijkt naar wat hij de afgelopen weken allemaal gezegd heeft over de regering en Elio Di Rupo, vind ik dat ook een reden om hem dat geld niet toe te kennen. En het feit dat hij zijn zijn beschermelinge heeft gepromoveerd vanaf het moment dat hij wist dat hij ontslagen ging worden vind ik ook niet kunnen. Ik denk dat er genoeg redenen zijn om die vertrekpremie niet toe te kennen maar dit is uiteraard mijn mening. Ik hoop dat het kernkabinet vandaag de juiste beslissing neemt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.