actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2013, 15:31
s*ander.peeters s*ander.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Wommelgem
Posts: 25
Patrick Dewael: ‘N-VA moet communautaire eisen laten vallen’

De plannen van N-VA lopen op economisch vlak grotendeels gelijk met die van Open VLD. Dat heeft Patrick Dewael, Open VLD-fractieleider in de Kamer, toegegeven op VTM. Zijn partij zal echter niet samenwerken met de N-VA als die bij haar communautaire eisen blijft bij de volgende regeringsonderhandelingen.
‘Wij willen België niet volledig uitkleden’, gaf Dewael duidelijk zijn mening over de confederalistische plannen van N-VA. Hij vreest dat er opnieuw lange regeringsonderhandelingen zullen komen als de partij van Bart De Wever vasthoudt aan het confederalisme. Daar heeft Open VLD geen zin in. ‘Wij passen voor een nieuwe communautaire ronde. Laat ons eerst de zesde staatshervorming tot een goed einde brengen.’

Dewael geeft toe dat het economische programma van N-VA grote gelijkenissen vertoont met dat van zijn partij. ‘Al is het origineel altijd beter.’ De Kamerfractieleider ziet in dat opzicht mogelijkheden tot samenwerking, maar enkel als N-VA na de verkiezingen niet aandringt op nieuwe communautaire onderhandelingen. 'Wij willen vanaf dag 1 rond het economische werken.'

Open VLD is volgens Dewael niet bevreesd om kiezers te verliezen aan N-VA: ‘Ik denk dat de mensen de voorkeur geven aan een partij die haar verantwoordelijkheid neemt. Wij willen zaken niet blokkeren, maar juist in beweging brengen.’

Bron: www.standaard.be

Mening: Ik vind het belachelijk dat de Open VLD enkel om economische redenen me de N-VA wil samenwerken. Ik ben zeer sterk voor het confederalisme maar de enige partij die er tijd en moeite wil insteken is de N-VA, als andere partijen zoals de Open VLD mee zouden werken, zou de kans op en confederale staat veel groter worden. Ik weet in ieder geval al op wie ik ga stemmen bij de volgende verkiezingen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.