actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2011, 16:32
jorn.deceuster jorn.deceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 26
'Mijn restaurant' krijgt geen vervolg in 2012

'Mijn restaurant' krijgt in 2012 geen vervolg. Hoewel de kijkcijfers van de vierde reeks de voorbije weken weer de hoogte ingingen, trekt VTM de stekker uit het programma. Of de huidige reeks, die in december afloopt, ook de allerlààtste wordt, wil de commerciële zender niet bevestigen. In elk geval heeft VTM voor 2012 andere culinaire programma's in zijn schema voorzien: Junior MasterChef, een kookprogramma met kinderen, en De beste hobbykok, de reeks met sterrenchef Sergio Herman die aan zijn derde seizoen toe is. (lpb)

Bron: Het Laatste Nieuws
http://www.hln.be/hln/nl/6437/Mijn-...g-in-2012.dhtml

Mening:
Eindelijk! Dit hadden ze al veel langer moeten beslissen. Dit programma heeft meer slecht dan goed gedaan. Deze reeks had zelf nog niet mogen opgestart worden nadat er een slachtoffer gevallen was. Dit programma had geen ziel, het was puur voor de show, mensen werden openlijk gekleineerd. Goossens en co hebben altijd alles perfect gedaan zeker? De horeca leed er ook zwaar onder, mensen begonnen overal over het eten te klagen terwijl ze vroeger niet eens wisten wat het was dat ze nu gingen vertellen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th November 2011, 23:36
Sabrina's Avatar
Sabrina Sabrina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 106
Als dit geen boecht is weet ik het ook niet meer! Dat ze deze reeks nog niet eerder gestopt hebben. Een en al sensatie. Dit ging toch niet meer over koken?
Elke week stond er wel een koppel van mijn restaurant in den Dag Allemaal of een ander boekje. "Koppel uit elkaar", "Kandidaat uit mijn restaurant pleegt zelfmoord", "Restaurant uit 'Mijn Restaurant' failliet" en ga zo maar door. Als ze er maar geld uit konden slaan. Ben ik blij dat dit programma van de baan is. Nu is er misschien plaats voor een serieus programma, als dat al mogelijk is bij een zender zoals VTM.
__________________
What we do does not define who we are. What defines us is how well we rise after falling..
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th November 2011, 01:00
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 66
Aan iedereen die zich ergert en drukmaakt in een 'boechtprogramma' als Mijn Restaurant: Als het programma jullie zo stoort, kijk er dan gewoon niet naar. Er is dagelijks zoveel 'boecht' op tv, en geloof me, als we dat allemaal zouden schrappen, zou er amper nog iets op televisie te zien zijn. Het kan toch niet allemaal serieuze kost zijn?! Als VTM/VT4/2BE/... hun boechtprogramma's schrappen, zijn er binnenkort enkel nog maar nieuwsuitzendingen en andere reportages te zien, die trouwens ook vaak voor een groot deel uit boecht bestaan. (denk: sport, reportages over celebrities,...) En als men dat zou afschaffen, dan zeurt iedereen daar weer over... Neem het 'kaske', zet een andere zender op en het probleem is van de baan, toch?

Oke, toegegeven, 'Mijn Restaurant' is misschien wel voor een groot deel 'uitlach-tv' waar mensen worden 'gekleineerd', daar geef ik Jorn zeker gelijk in, maar je gaat mij niet vertellen dat de mensen die zich inschrijven aan dit programma, dit niet al op voorhand weten. Elk normaal begaafd persoon WEET dat programmamakers knippen en plakken en alles doen monteren zoals ZIJ het zelf willen.
En ja, misschien staat er wel 'elke week' iets in de boekskes, maar dat is toch net wat 'de boekskes' doen? Roddelen over alles en nog wat, en bij voorkeur altijd nog wat meer olie op het vuur gooien?

Zoals je wel merkt; Ik ben wél voor Mijn Restaurant. Het is boecht op verscheidene vlakken. Er zit geen diepliggende boodschap in verborgen, het is commercieel en oppervlakkig, maar wat maakt dat uit als je je als kijker amuseert?
Ik geniet er namelijk af en toe toch wel eens van om in mijn luie zetel toe te kijken naar de stunten en straffe stoten van anderen. Verstand op 0, dat moet af en toe toch ook eens kunnen? Of mogen we al niet meer genieten?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th November 2011, 02:09
Jens.engelen Jens.engelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 28
Ik sluit me volledig aan bij de mening van Jynthe.

Ok, het is echt boecht, je gaat er niets meer uit weten dan je zelf al weet, maar zoals Jynthe al zei, als je alle programmas's gaat moeten schrappen waar je niets van bijleert, dan blijft er niet veel meer over.

Net zoals Jynthe, zit ik af en toe wel eens graag in mijn "luie zetel" en kijk ik wel eens graag naar dit soort programma's.

Het is heel erg dat er inderdaad een slachtoffer is gevallen, maar heeft dit alleen maar te maken met het feit dat hij/zij op televisie is geweest in het programma "mijn restaurant"? Volgens mij moet er voordien al wel iets geweest zijn.. Of moet er nog iets gebeurd zijn na het programma dat er niets mee te maken had. Ik kan me moeilijk inbeelden dat iemand dit zou doen alleen maar door de media aandacht en dat hij/zij er niet goed is uitgekomen.

Ikzelf kijk heel graag naar het programma dus ik vind het dan ook jammer dat er geen vorvolg meer komt op dit seizoen. Ook denk ik dat er heel veel mensen in Vlaanderen dit heel erg jammer vinden. (Ookal weten ze zelf dat ze hier niets van bijleren). Het is gewoon een programma waar men naar kijkt om leuke tv te krijgen. Je gaat mij niet zeggen dat je zelf nooit naar een programma kijkt waar je niets van bijleert. Iedereen kijkt al eens naar televisie om jezelf gewoon lekker te ontspannen.

Ik zeg niet dat iedereen nu plots massaal naar "Mijn restaurant" moet gaan kijken, maar het zou gewoon "onozel" zijn om alle programma's waar je niet van kan bijleren van de televisie zou schrappen. Ik denk dat niet veel mensen meer naar de televisie zouden kijken.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 8th November 2011, 11:16
Tinne.VanDun Tinne.VanDun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Hoogstraten
Posts: 38
Ik kijk, net zoals Jynthe en Jens, ook wel eens graag naar 'boecht' op tv. Aan de kijkcijfers te zien, zijn we zeker niet de enigen dus op zich vind ik niks mis met dat soort programma's.

Ik heb in 2009 het tweede seizoen van Mijn Restaurant in Turnhout van heel dichtbij meegemaakt. Mijn broer was souschef in 't Gerecht en ook ik ben er af en toe gaan helpen in de keuken, heb mee promotie gemaakt, sloeg een babbeltje met Chris en Wendy, werd ongemakkelijk van de constante aanwezigheid van cameraploegen,...
Sindsdien kijk ik toch héél anders naar dat soort programma's. Dat die programma's gemaakt worden met als enige doel de kijkcijfers de hoogte in de jagen, daar was ik mij al eerder van bewust. Maar dat er achter de schermen, zo'n psychologische én financiële spelletjes gespeeld worden, daar schrok ik toch behoorlijk van.
Als je dan als kandidaat met de beste bedoelingen, uit bent op wat media aandacht, kan ik mij best voorstellen dat de schok groot is als je achterblijft met een chronische vermoeidheid, een psychologische en (vooral) een financiële kater.
Kortom, niks mis met 'boecht' op tv, maar niet ten koste van alles.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 11th November 2011, 14:49
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Heugelijk nieuws

Hier ben ik nu eens echt blij om. Afgelopen jaren zijn de kookprogramma's zo populair geworden dat het soms lijkt of er niets anders nog wordt gemaakt. De ene als sensationeler als de andere, wat lijdt tot steeds lager en lager niveau van de kook programma's zelf. Verder zorgen ze er ook voor dat kwaliteit programma's zendtijd krijgen ( dan denk ik bijvoorbeeld aan Breaking Bad dat al enkele Emmy's won maar zelfs bij ons niet op tv is ). Dus als er wat minder kookprogramma's zouden zijn, zouden goede shows wel een kans krijgen en zouden de overblijvende kookprogramma's beter worden. Althans, dat is mijn mening.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.