actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2014, 18:50
Thomas.V*nAelst Thomas.V*nAelst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 34
Schokkend experiment van 60 dagen: zo schadelijk is 'gezonde voeding'

Tien jaar nadat documentairemaker Morgan Spurlock voor 'Super Size Me' gedurende een maand overleefde op McDonald's, is er een nieuwe baanbrekende film over voeding gemaakt. De Australische acteur Damon Gameau overleeft voor 'That Sugar Film' gedurende 60 dagen op zogenaamd gezonde voeding die arm aan vet, maar rijk aan suiker is. De resultaten zijn onthutsender dan je kunt vermoeden.

Voor het experiment verhoogde Damon zijn opname van suiker tot 40 theelepels per dag. Dat is slechts een beetje meer dan wat de gemiddelde tiener wereldwijd consumeert. De dagelijks aanbevolen hoeveelheid is negen theelepels per dag voor mannen, voor vrouwen is dat zes. De totale opname van calorieën bleef tijdens het experiment even hoog als toen hij een gezond leven leidde.

Het schokkende aan de resultaten is dat Damon geen voor de handliggende suikers opnam, zo schrapte hij ongezonde frisdrank, chocolade of snoep nog steeds van het menu. "De suikers die ik at, zaten in producten die als gezond bestempeld worden: lightyoghurt, muslirepen, ontbijtgranen, fruitsap en sportdranken. Als ontbijt nam ik magere yoghurt, ontbijtgranen en appelsap, wat goed is voor ongeveer 20 theelepels suiker." Binnen drie weken voelde de voorheen gezonde Damon zich voortdurend vreselijk, moe en was hij erg lichtgeraakt. Toch voelde Damon zich nooit helemaal voldaan.

Een bezoekje aan de dokter bevestigde het ergste: de acteur had het begin van vette leverziekte. "Al de suikers die ik at, zaten in producten die ouders aan hun kinderen geven en waarvan ze denken dat ze gezond zijn. Deze verborgen suikers hadden een erg schadelijk effect op mijn lichamelijke en mentale gezondheid."

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/14/You/art...e-voeding.dhtml

Mening: Het artikel gaat over een bijzonder experiment. De Australische acteur Damon Gameau leefde 60 dagen enkel op 'gezonde' voeding. Het draaide anders uit dan gedacht, Gameau was veel slechtgezind en lichtgeraakt en voelde zich gewoon niet goed. Ik denk dat hij zich niet goed voelde omdat hij zijn normale voeding misste. Ik ondervind dit zelf ook, als ik een week geen frisdrank drink, ben ik ook sneller slechtgezind. Dat is een soort van verslaving denk ik. Het is dus geen goed idee om enkel gezond te eten. Je kan het best varieëren met gezonde en minder gezonde voeding.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.