actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2014, 21:36
mathias.s*erkens mathias.s*erkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 40
22.000 patiënten van Britse tandarts moeten zich op HIV laten testen

Niet minder dan 22.000 patiënten van een Britse tandarts moeten zich op HIV en andere virussen die via bloed worden doorgegeven, zoals hepatitis, laten testen. Dat maakte de Britse gezondheidsdienst NHS bekend.

De tandarts uit NOTTINGHAM behandelde de voorbije 32 jaar niet minder dan 22.000 patiënten. De man werd in juni geschorst nadat een videopname aantoonde dat hij een loopje nam met de veiligheidsvoorschriften inzake infectiegevaar.

Het risico op infectie is volgens The Mirror klein, maar de patiënten zal niettemin worden aangemaand zich te laten testen. De testoperatie is de grootste in het Verenigd Koninkrijk ooit. In Nottinghamshire werd een testcentrum opgericht. Daarnaast werd een infolijn opgezet waar patiënten zeven dagen op zeven kunnen bellen voor advies.

Bron: Het Laatste Nieuws 12/11/2014
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...en-testen.dhtml

Mening:
Ik ben blij dat deze tandarts nu geschorst is, ik vind als tandarts heb je een belangrijke verantwoordelijkheid volg de veiligheidsaspecten dan ook hoog op. Er is maar een kleine kans dat ze besmet zijn, maar ik ben blij dat ze het zo goed opvolgen. Ik vind wel dat de tandarts op zen minst zwaar gestraft moet worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.