actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th March 2014, 16:26
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Planckendael vervangt boottochtjes door shuttlebus

Planckendael vervangt boottochtjes door shuttlebus

Planckendael start vanaf de paasvakantie met een eigen busdienst tussen het dierenpark en het station van Mechelen. De Planckendael Shuttle zal worden ingezet tijdens schoolvakanties en weekends tot eind september en moet de opvolger worden van de bekende gele pleziervaartboten die er eind vorig jaar mee ophielden.
De rederij die instond voor de traditionele boottochtjes van en naar Planckendael over de Leuvense Vaart besloot er vorig jaar mee te kappen omdat ze niet kon voldoen aan de nieuwe, strengere Europese regelgeving die onder meer bepaalt dat er steeds twee tot drie kapiteins aan boord moeten zijn. Planckendael betreurde de beslissing en besloot om een alternatief te zoeken.

De Planckendael Shuttle wordt volgens de KMDA (Koninklijke Maatschappij voor Dierkunde Antwerpen) een "beestige bus met een prachtige kolonie pinguïns erop". De shutte zal in schoolvakanties vanaf de paasvakantie tot eind september en tijdens weekends om de 20 minuten vertrekken aan de achterzijde van het station van Mechelen en doet in principe 10 minuten over de route naar het dierenpark.

Onderweg geeft een host tekst en uitleg. Elke bus heeft een capaciteit van 140 personen. Bedrijven en scholen kunnen overigens ook buiten vakantieperiodes een eigen shuttle reserveren.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/2907/M...huttlebus.dhtml
Datum: 24/03/2014 om 12u35


Mening

Dit artikel plaats ik onder het forum ‘Sociaal- economisch’ omdat dit initiatief een economische achtergrond heeft. De Shuttle zal worden ingezet om de heen en terugreis zo aangenaam mogelijk te maken voor de bezoekers in de hoop zo meer bezoekers te ontvangen. De economische denkwijze is daarom belangrijker dan de denkwijze in verband met de mobiliteit. Er zijn genoeg transportmogelijkheden naar deze dierentuin. Deze Shuttle moet bezoekers aantrekken.

Ik vind dit een leuk initiatief. Tot vorig jaar kon je naar Planckendael gaan met een bootje. Dit kan nu niet meer door de vernieuwde Europese wetgeving omdat het dan financieel niet haalbaar meer is. Vooral kinderen vonden dit bootje leuk, daarom wou Planckendael iets verzinnen om de kinderen terug gelukkig te maken. Na veel denken kwamen ze op het idee om een Shuttle in te schakelen tijdens schoolvakanties en weekends. Tijdens de rit tussen Mechelen Station en Planckendael geeft een host tekst en uitleg. Dit is heel leuk voor de bezoekers. Je wordt als het ware ingeleid voordat je het park binnenkomt. Dit zorgt ervoor dat het bezoek aan deze dierentuin nog spannender wordt. Wat ik nog goed vind is dat er Shuttles kunnen gereserveerd worden door scholen. Een dag naar de dierentuin is altijd leuk voor schoolkinderen. Dit wordt daarom ook veel gedaan! Het is economisch goed gezien van Planckendael om deze Shuttle te voorzien voor scholen.

Ik ga ongeveer één keer per jaar naar de dierentuin en ik ben van plan om de Shuttle eens uit te testen. Aangezien ik deze gedachte heb denk ik dat ook andere mensen zo denken. Ik zie een goede toekomst in de Shuttle. De toekomst zal uitwijzen of dit ook effectief zo zal uitdraaien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.