actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2015, 07:24
Jan.D*mmen Jan.D*mmen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Beerse
Posts: 70
België-Spanje wordt afgelast door terreurdreiging

De oefeninterland België-Spanje gaat niet door vanwege het verhoogde terroristische dreigingsniveau. Na de aanslagen in Parijs werd een Belgische link blootgelegd en dat maakt de dreiging van een aanslag te groot.
Het Orgaan voor de Coördinatie en de Analyse van de Dreiging (OCAD) had vandaag voor heel België het terroristische dreigingsniveau op 3 gebracht (dreiging mogelijk en waarschijnlijk).

De dreiging werd verhoogd omdat Salah Abdeslam, een van de Belgische verdachten van de aanslagen in Parijs, nog altijd niet is opgepakt.

Voor evenementen zoals de interland stond dat niveau al op 3, maar in deze context beval het Crisiscentrum van Binnenlandse Zaken aan om de oefeninterland te schrappen. De Belgische bond volgde dat advies.

We belden vannacht nog met Bob Madou, directeur communicatie van de voetbalbond. "Maandagavond heel laat is onze voorzitter hierover gecontacteerd door de premier en zijn kabinet."

"Er volgde overleg met het Crisiscentrum en wij hebben niet getwijfeld om op hun aanbeveling in te gaan om de match af te gelasten. We stonden ook in overleg met onze technische staf en de Spaanse delegatie. En overal is er begrip voor deze uitzonderlijke omstandigheden."

"We willen geen enkel risico nemen voor de supporters, de spelers en het hele evenement."

"Ik weet niet waarom de beslissing van de overheid zo laat is genomen. We zijn verrast, want het leek perfect mogelijk om de match te organiseren. Het is wel een risicofactor dat een van die broers achter de aanslagen in Parijs nog niet is opgepakt."

bron: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/...ivels/1.2498346

Mening: Ik vind dit persoonlijk zeer dom om de match af te gelasten. Zo heeft IS toch wel een kleine overwinning behaald. Hiermee tonen we aan dat we bang zijn voor hen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat om deze reden een voetbalmatch wordt afgelast. Als de beveiliging hoog genoeg is, kan er toch moeilijk iets gebeuren in zo'n stadion. Het is niet omdat er 1 voortvluchtige is van de aanslag in Parijs, dat het volk hiervoor gestraft moet worden. Bij IS zullen ze nu wel lachen met onze angst. Ik kan deze beslissing slechts om 1 reden begrijpen, en dat is paniek. Als iemand het nodig acht een voetzoeker te gooien of een valse bommelding aan te geven, dan ontstaat er paniek en weten we niet direct wat er zal gebeuren. Toch blijf ik van mening: deze match had nooit afgelast mogen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.