actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2009, 18:39
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Italië geschokt na misbruik in crèche

Italië geschokt na misbruik in crèche

Belga zo 06/12/2009 - 17:06
Italië is al een paar dagen in de ban van een video waarop een vrouw in een crèche een peuter slaat en dwingt te eten. De vrouw in kwestie en de eigenares van de crèche zijn intussen aangehouden.

Verschillende Italiaanse televisiezenders toonden vrijdag de schokkende beelden van het kinderdagverblijf "Cip & Ciop" in Pistoia, een centrumstad in de regio Toscane. Op de beelden is te zien hoe een meisje van 14 maanden wordt geslaan door een vrouw omdat het kind blijkbaar niet wil eten. Daarna duwt de vrouw hardhandig eten in de mond van het kind en trekt ze aan de haren van het meisje.

De politie liet een video installeren in de crèche omdat ouders een klacht hadden ingediend. Hun kinderen weigerden 's avonds te eten en huilden de hele nacht door. De vrouw in kwestie en de eigenares van de crèche zijn intussen aangehouden en naar de gevangenis overgebracht in afwachting van hun proces. Daar werden ze volgens berichten "beschimpt en bespuwd" door andere gevangenen.

Bron: www.deredactie.be

Eigen mening:
Het is toch niet meer normaal wat er allemaal gebeurd de laatste tijd. Als iemand een crèche opent, is het toch wel de bedoeling om met 'liefde' voor de kinderen te zorgen en ze niet te mishandelen? Als een kleuter niet wilt eten, moet je haar ook niet dwingen en zeker het eten er niet induwen en met de haren trekken. Ik hoop dat de vrouw een zware straf krijgt! Zo'n dingen kunnen nu eenmaal niet!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th January 2010, 19:28
lottevangorp lottevangorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: grobbendonk
Posts: 119
Je hoort de laatste tijd de meest absurde dingen vertellen !! Soms ben ik echt gechoqueerd over nieuws dat ik te horen krijg. Kinderen mishandelen is zo verschrikkelijk erg en ongehoord
Ik vind dat men zulke mensen dringend hulp moeten aanbieden, want als je tot zoiets in staat bent, dan scheelt er duidelijk iets.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 31st January 2010, 22:36
Sanne Wauters Sanne Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 109
Sommige kinderen eten moeilijk, dat is normaal. Maar hen dwingen te eten door het in hun mond te duwen en met hun haren te trekken lijkt mij niet onmiddellijk de juiste methode om dit probleem aan te pakken. Als je een kinderdagverblijf opent, is het de bedoeling dat je weet hoe je met kinderen moet omgaan. Dat je problemen op een deftige manier kan aanpakken, en niet zoals dat in Italië gebeurde.
Moet men de kinderdagverblijven dan niet veel strenger gaan controleren om dergelijke gevallen te vermijden?? En hoe kan je nu als ouder nog zeker zijn van de kwaliteit van het kinderdagverblijf?
De laatste tijd gebeuren er zoveel dingen met kinderen in kinderdagverblijven, hierdoor zou je als ouder thuis blijven om voor je kinderen te zorgen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 1st February 2010, 16:57
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Wanneer een kind niet wil eten, dan moet je jezelf afvragen waarom het niet wilt eten en er dan een oplossing voor zoeken. Het kind een beetje mishandelen door aan de haren te trekken en door eten hardhandig in de mond te duwen, is zeker en vast geen goede oplossing. In tegendeel. Dat meisje moet nu getraumatiseerd zijn. Niet moeilijk dat ze 's avonds ook niet meer wil eten en constant moet huilen.
Ik ben blij dat de ouders het opgemerkt hebben en dat de vrouw van de crèche op heterdaad betrapt is. Net zoals Lien vind ik het ook het beste om de vrouw de crèche te laten sluiten of om meer bekwame mensen aan te stellen. Daarnaast moet er ook hulp geboden worden aan de vrouw zelf. Wat heeft haar zo ver gedreven? Of is zij gewoon meteen gefrustreerd wanneer het op kinderen aankomt? Zo ja, waarom opent zij dan al in de eerste plaats een crèche? Wanneer je voor kinderen wil zorgen, dan moet dat ook met liefde gebeuren!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 3rd February 2010, 13:49
liesel.vertommen liesel.vertommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 64
Wat er in die crèche gebeurd is, is inderdaad afschuwelijk. Het kan niet dat een vrouw van de crèche een peuter slaat. Waarom heeft ze dan voor deze job gekozen? Je weet op voorhand dat peuters af en toe en beetje moeilijk doen en niet willen eten, maar dat is nog geen reden om hen te mishandelen. Ik hoop dat de vrouw en de eigenaars van de crèche de straf krijgen die dat ze verdienen!!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 3rd February 2010, 18:32
Jan.Sauvillers Jan.Sauvillers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Geel
Posts: 43
Ik begrijp dat iedereen een andere manier van opvoeden heeft en dat de ene opvoeding al wat strenger is dan de andere. Een pedagogische tik kan misschien net nog wel (hoewel ik hier ook tegen ben) maar een kind dwingen te eten en aan de haren trekken is zeker en vast niet tolereerbaar.

Het lijkt mij wel interessant, in plaats van de vrouw met de vingers te wijzen, om te onderzoeken waarom ze dit doet. Het is geen excuus, maar misschien is ze zelf een slachtoffer geweest van mishandeling en ziet ze het daarom als iets correct, iets dat hoort.

Het is overduidelijk zeer goed dat de vrouw opgepakt is. Ik hoop dat ze begeleiding krijgt en beseft dat dit gedrag echt niet kan.

Ik maak me echter wel zorgen om de kinderen... Ze hebben een (blijvend?) trauma opgelopen... Hopelijk komt het nog goed :-)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.