actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th April 2010, 13:10
Jarrik.Fransen Jarrik.Fransen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 69
Griekenland nog niet uit de problemen

Griekenland nog niet uit de problemen

De intrest op Griekse staatsleningen is vandaag gestegen tot boven 7 procent, het hoogste peil sinds de invoering van de euro. Tijdens een discussie in het Europees Parlement heeft Guy Verhofstadt, de leider van liberale fractie, zijn twijfels uitgesproken over het Europese reddingsplan.

Griekenland heeft torenhoge schulden en moet geld lenen om die te kunnen afbetalen. Maar hoe meer intrest de Griekse overheid moet betalen, hoe slechter. De Grieken kunnen enkel uit het financiële moeras raken wanneer de intrest op staatsobligaties daalt.

De EU had een hulpplan uitgewerkt voor de Grieken, met onder meer garanties voor steun als het fout zou lopen, maar dat lijkt voorlopig niet te werken. Meer nog, vandaag steeg de intrest opnieuw nadat Griekse banken miljarden extra steun aan de overheid hadden gevraagd.

In het Europees Parlement sprak Guy Verhofstadt (foto) als leider van de liberale fractie zijn twijfels uit over het Europese reddingsplan. "Ik twijfel ernstig aan het reddingsmechanisme", zei Verhofstadt. "Ik hoop dat ik het verkeerd voor heb, maar ik denk niet dat het kan werken."

Europees president Herman Van Rompuy blijft het plan verdedigen. Hij zegt dat het zal werken eens de gevolgen van de besparingen in Griekenland zichtbaar worden.

Bron:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/e...iekse_discussie

Datum:
woensdag 7 april 2010
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.