actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2008, 04:02
Jiri.Claes Jiri.Claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Booischot
Posts: 65
Tante Obama illegaal in de VS

WASHINGTON - Een Keniaanse tante van de Amerikaanse presidentskandidaat Barack Obama verblijft illegaal in de Verenigde Staten. Een immigratierechter heeft vier jaar geleden een asielverzoek van de vrouw afgewezen.

Obama's tante, Zeituni Onyango, woont in een sociale woning in Boston.

Na de afwijzing van haar asielverzoek had Onyango, in Obama's memoires 'Aunti Zeituni' genoemd, het land moeten verlaten. Waarom dit niet is gebeurd, is niet bekend.

De weigering van Onyango om het land te verlaten, is een administratieve overtreding van de Amerikaanse immigratiewet en wordt buiten het strafrechtsysteem om behandeld.

De schattingen variëren, maar aangenomen wordt dat er minstens tien miljoen van dergelijke migranten in de VS wonen. dsl

bron: de standaard online
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd November 2008, 17:38
Eveline.Vanderheijden Eveline.Vanderheijden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 88
Lastig voor Obama

En Obama beweert dan nog eens dat hij van niets wist. Hij zei dat hij niet wist dat zijn tante in de VS verbleef. Geen positief artikel voor Obama als je het mij vraagt in de laatste 2 dagen voor de presidentsverkiezingen.

Voor zij daar ging wonen, was er dan niemand die natrok of zij wel legaal daar was?

Lastig voor Obama dat net één van die 10 miljoen zijn tante is. Ik hoop maar dat ze voor haar de correcte procedure zullen volgen net zoals bij iemand anders. Het is niet omdat zij ‘de tante van’ is, dat zij een voordeel zou mogen hebben. Ook niet als het Obama is die volgende dinsdag president wordt.



Maar toch denk ik dat het Obama is die de verkiezingen zal winnen, en terecht...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th November 2008, 15:18
Joeri Op de Beeck's Avatar
Joeri Op de Beeck Joeri Op de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 113
Allé, ik ben eens benieuwd of we hier verder nog iets van gaan horen. Gaat Obama nu als president even zijn tante voortrekken op die 9.999.999 anderen? Of gaat hij doen alsof zijn neus bloed? Langs de ene kant wordt hij dan afgeschildert als subjectief en anderzijds als onverschillig. Niet direct een gemakkelijke situatie dus. Maar de grootse kans is dat we hier nooit meer iets van horen dus ja...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th November 2008, 19:46
jelledebelder jelledebelder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist o/d Berg
Posts: 93
Laat ons hopen dat kersvers Amerikaans president Obama zich objectief opstelt. Persoonlijk vind ik dat hij voor zijn tante dezelfde procedure dient te voorzien als voor alle andere (bijna 10 miljoen) illegalen in de VS. Wanneer een azielaanvraag niet wordt aanvaard, dient de persoon in kwestie simpelweg op een vliegtuig gezet te worden richting land van herkomst. Of je nu familie van de nieuwe president van de VS bent of niet...Iedereen gelijk voor de wet.
Wanneer Obama op een correcte manier zijn tante uitwijst, grijpt hij een unieke kans om zichzelf als strenge maar rechtvaardige leider te profileren. (hij heeft zich al getoond als een ontegensprekelijke familieman --> legde vlak voor de presidentsverkiezingen zijn campagne stil en bezocht zijn stervende grootmoeder)
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 23rd December 2008, 17:09
vincentvangrootel vincentvangrootel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Oelegem
Posts: 40
Vincent Van Grootel

Dat Obama van niets wist geloof ik de B.... van.
Ik kan wel verstaan dat dit voorkomt. Amerika heeft vaak afkerig gestaan tegen mensen die verschillen met hun opvatting van de mens. Enkele voorbeelden zijn afkomst, kleur, taal, ... Het is wel iets dat Obama had kunnen voorzien. Door dit voorval kan hij heel wat geloofwaardigheid verliezen.
En ALSTUBLIEFT laat ons eerlijk zijn. Wat heeft BUSH achtergehouden, Palin was ook niet netjes en Mc Cain heeft dan ook weer zijn minder kantjes.
Elke mens heeft al wel is iets fout gedaan en ja hoge bomen vangen veel wint. Maar verwijt u naaste niet dat hij een splinter in zijn oog heeft als u zelf niets eens ziet dat er bij een balk inzit!!
__________________
Kind Regards !!

Vincent Van Grootel
5054663
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.