actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2016, 00:13
Bjarne.I*mants Bjarne.I*mants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Brecht
Posts: 81
De Wever over komst Peeters: ‘Kiezer krijgt heel duidelijke keuze’

De Wever over komst Peeters: ‘Kiezer krijgt heel duidelijke keuze’

Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) heeft voor het eerst gereageerd op de komst van vicepremier Kris Peeters naar Antwerpen, waar hij de CD&V-lijst zal trekken bij de lokale verkiezingen van 2018. Volgens De Wever zal de kiezer dan de keuze krijgen tussen hemzelf of een totale omslag naar links. ‘CD&V, da’s niet meer het midden, hé’, zegt De Wever in Het Laatste Nieuws.

De Wever zegt ‘enerzijds blij te zijn’ met de komst van de vicepremier naar de stad. ‘Want ik hou veel van deze stad en hoe meer politiek gewicht ze heeft, hoe beter. Maar er is ook een anderzijds. Als ik in alle kranten lees dat hij komt om mij een hak te zetten, dan moet het zijn dat de betrokkene dat niet tegenspreekt’.

De burgemeester en N-VA-voorzitter verwacht dat de echte strijd maar in 2018 zal beginnen. ‘En dan is het maar de vraag of de driekoppige draak van sp.a, Groen en PVDA verandert in een vierkoppige draak. Ik denk dat dit wellicht zo zal zijn in de campagne.’

‘Spannend zal het zeker zijn. In die zin kan ik er maar beter de opportuniteit van in zien. En die is: de kiezer krijgt een heel duidelijke keuze. Want ik wil heel graag voortdoen en ondertussen weet elke Antwerpenaar wat hij daarvoor koopt: een florerende economie, een kwart minder criminaliteit en een bruisende stad. Wil u daarmee verder, stem dan op mij. Wil u een totale omslag, dan is er één van die vier. Die zijn inwisselbaar, want geef toe: CD&V, da’s niet meer het midden, hé’, zegt De Wever nog aan het Laatste Nieuws.

CD&V-vicepremier Peeters heeft in Terzake de uitspraken van De Wever al ‘niet wijs’ genoemd. De campagne start maar in 2018 en CD&V is in Antwerpen een loyale coalitiepartner, zei hij.

Datum: 25/11/16
Bron: De standaard

Eigen mening

Of die kiezer hiermee een duidelijke keuze verkrijgt, is nog maar de vraag. Door de versnippering van de democratie in zoveel verschillende partijen is het voor de kiezer al niet makkelijk om te kiezen maar is het ook niet makkelijk voor een politieke partij om een fatsoenlijk aantal stemmen te halen om zoals in een echte democratie te reageren. Namelijk, de meerderheid of de grootste partij wint. Zijn het niet de linksen die schreeuwen om iedereen een kans te geven en te laten zien wat ze kunnen? Maar als een centrum partij aan de macht komt, dan tellen deze uitspraken meestal niet meer. Zeker als we kijken naar Trump en zijn overwinning. We zullen zien wat de verkiezingen geven, maar als het politieke landschap zo blijft versnipperen zal er binnenkort niets meer klaargespeeld kunnen worden in België en wie weet waar we dan staan. Misschien een eeuwige verkwisting van geld aan eindeloze debatten?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.