actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st May 2018, 16:08
Arne.D*Cnodder Arne.D*Cnodder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Olen
Posts: 48
We betalen drie keer meer contactloos

We betalen vandaag drie keer meer contactloos dan een jaar geleden. Maar ondanks de stijging is toch nog maar een op de 25 transacties contactloos. Mensen kennen de methode nog niet voldoende, zo blijkt.

We spreken van contactloos betalen wanneer je je bankkaart gewoon op de betaalterminal moet leggen om te betalen. Je hoeft dus niet langer je pincode in te geven.

Het systeem is het laatste jaar aan populariteit aan het winnen, zo blijkt uit de cijfers. Er is zelfs sprake van een verdrievoudiging: van 1,41 procent naar bijna vier procent van de transacties. De stijging van het aantal contactloze betalingen komt er niet alleen omdat mensen er meer naar teruggrijpen, maar ook omdat steeds meer winkels het systeem aanbieden. Toch is dat nauwelijks iets wanneer je het vergelijkt met Nederland: daar betaalt meer dan de helft contactloos.

Wantrouwen
Test-Aankoop wil de consumenten wel waarschuwen, want als je je bankkaart verliest, kan iemand anders ermee betalen. Volgens de commercieel directeur van de betaalverwerker CCV is er geen reden tot paniek. “In de winkel kan je op die manier alleen geld afhalen tot 25 euro. Alle bedragen boven de 25 euro zijn met een pincode. En bij diefstal blijft het principe dat je meteen je kaart moet laten blokkeren.”

Wie het toch niet vertrouwt, kan het contactloos betalen bij zijn bank laten uitschakelen.

Bron: https://nieuws.vtm.be/vtm-nieuws/bi...eer-contactloos
Datum: 21/05/2018

Eigen mening:

Ik vind het goed dat we meer contactloos betalen. We kennen wel allemaal de situatie dat we moeten wachten op iemand van oudere leeftijd die eens met zijn bankkaart gaat betalen en niet weet hoe hij dit doet. Door contactloos te betalen, zal dit veel makkelijker zijn voor mensen die niet goed mee zijn met technologie en die nog gewend zijn van alles met cash te betalen. Toch denk ik dat contactloos betalen nooit het systeem van het betalen met cash geld zal overstijgen. De mensen die beweren dat cash geld vroeg of laat helemaal zal verdwijnen, daar heb ik mijn twijfels toch wat over. Als je ziet hoe slecht ons internet is, dan kan één panne heel het systeem plat leggen en dan staan we daar in de winkel met onze bankkaart en zonder cash geld. Contactloos betalen vind ik dus op zich wel een goed idee, maar ik zal nog altijd wel wat cash geld op zak hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.